Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu da Sadullah

Bu da Sadullah
 

"Bu dağlar benim. Bu dağlarda benim. Bu yol kıyısı da benim. Bu zeytinlik, bu çamlık, bu pamuk tarlası da benim. Daha da alacağım. 500 dönüm yerim olacak." Söylerken de, alırken de hepsinin boş olduğunu biliyor ama başka ne yapması gerektiğini bilmiyor.

Hayatını yüzeysel sorguluyor. Detaylarına inmeden detaylardan korkarak sorguluyor. Detaya inince yaşadığı hayata bağlanamayacağından korkuyor .

18 yıldır bu adamın avukatlığını yapıyorum. 18 yıldır her anını paylaşarak yaşıyor. Ruhunda durup dinlenmek bilmeyen bir fırtına esiyor. Elektirik akımı onun vucudun da daha bir hızlı dolaşıyor. Herkes bir gün yaşarken, o bir günde üç gün yaşamak istiyor.

Hayatında yalnızca bir gün olta ile balık tutmaya gitmesini isterdim denizin ortasında cep telefonu kapalı sabahtan çıkıp akşama, bilemedin ikindiye kadar sandalda oturup balık tutmasını isterdim. Yıllardır heyecanla çarpan yüreğinin bir gün dinlenmesini, ruhunun sakin ve sessiz huzurla sessizliği dinlemesini, martıların çığlıklarının denizin sakinliği ile yakınlaşmasını dinlemesini, isterdim. Yem taktığı oltayı denize sarkıtıp en az yarım saat hiç kıpırdamadan tüm dikkatiyle hafif hafif dokunup yemi yoklayan balıkla bütünleşmesini, oltaya yakalanan balığı çekişini, içinden “yakalandın işte sevgili balık” diyerek ahenkle oltayı sandala çekişini görmek isterdim.Yakalanan balığın yüzgeçleri eline batarken “sakin ol yavrum canın yanmayacak sakin ol” diyerek şefkatle iğne yi ağzından çıkarıp birde yanağına öpücük kondurarak sepete atışını, tekrar yeni bir yem takıp misinayı denize sarkıttığını görmek isterdim.

Bunu hiçbir gün yapmadan ölecek. Hiçbir gün sabahtan akşama kadar balık tutmak için ayıracağı bir günü olmayacak. Başka neleri olmayacak: Sevdiği güzel bir kıza hediye almak için hiçbir zaman 4 saat dolaşacak zamanı olmayacak. Bir klasik müzik eserini veya bir operayı veya bir baleyi izleyecek vakti gene olmayacak. Belki 2-3 senede bir sinemaya gidecek ama orada da uykusu gelecek. Bu adamın tarlaları, dağları, arabaları, evleri çok olarak, dış dünyası çok zengin olacak ve iç dünyası çok fakir ve ölüm çok yakın...

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..