Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Camii bahçesindeki bikinili kızlar

Camii bahçesindeki bikinili kızlar
 

Böyle bir başlığı gören, sıradan bir yurdum insanı “<ı>yok devenin pabucu, ufak at da cebime gir” cinsinden tepkiler koyabilir. Ya da “<ı>ulan şu magazin muhabbetinin de iyice suyu çıktı anasını satayım” makamından ufak ufak söylenebilir. Normaldir. Ben de gözlerimle görmesem inanamazdım ama durum gerçek.


Bodrum Yarımadası keşif turuma başlamış, Bardakçı ve Gümbet koylarını çabuk geçip, Bitez Yalısı’nda mola vermiştim. Çökertme’den çıkıp da Aspat’a geldiğini zannederek, soluğu Bitez’de almış olan Halil’im gibi. Gözlerim, çakır gözlü Gülsüm’ü alan Çerkez Kaymakam’ı arıyordu ama birden; Bitez Yalısı’ndaki şirin minareli camiin yanı başında duş alan bikinili kızlara takılıp kaldı.


Bodrum’un Bitez Yalısı’ndaki tek tip konseptin getirdiği mecburiyetle, sahil boyunca sıra sıra dizilmiş plaj kafelerinden birinin şezlonglarında uzanmış bölgeyi ve ortamı inceliyordum. Hemen yakınımda, denizden yeni çıktığı vücudundan süzülen sulardan belli olan genç bir kadın garson çocukla konuşmaya başladı.


Belli ki tuzlu kalmaktan hoşlanmıyor ve nerede duş alabileceğini soruyordu. Kara yağız garson delikanlı, duş almak için hemen arka çaprazımızda bulunan camii işaret etti, genç bayana. Kadın önce şaşırır gibi oldu, sonra da teşekkür ederek o tarafa yöneldi.


Böyle olur işte Bodrum’un camii dedim içimden. Şezlongdan doğruldum ve garsonun işaret ettiği yeri görmeye çalıştım. Üç-beş tane bikinili kız duş sırası beklemekteydi. Gözlerim imam efendiyi de aradı ama bulamadı.


Öğleden sonraydı. İkindi ezanı okunmaya başladı. Merak ettim tekrar camiin duşuna baktım, boştu. Sanıyorum, namaz saatlerinde duş kullanılmıyordu.


Yurdum insanı, kendi haline bırakıldığı zaman inanç dünyasını da, vicdani kalıpları çerçevesinde, bir şekilde şekillendiriyor diye düşünerek gülümsedim.




@İki sene önce bugün "Mario Levi'den Elif Şafak'a": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=2503

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..