Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '07

 
Kategori
Blog
 

Çekirge sesleri arasında blog yazıyorum

Çekirge sesleri arasında blog yazıyorum
 

Dün akşamdan buyana İnebolu’dayım. Ankara’daki su sıkıntısı nedeniyle bir hafta önce geldim buraya, iyi ki gelmişim (1). Burası çok güzel hem sevdiklerim burada, hem serin ve su var.

Bu gece yazmayı planladığım 4 yazı var kafamda. Herkes uyudu, ben de bilgisayarımı aldım, dut ağacının ve üzüm çardağının altındaki masada oturdum planladığım yazılarımı yazacağım.

Çekirge sesleri geliyor her yandan, yakındaki sesler farklı, uzaktan gelenler farklı, çok sesli bir çekirge korosunun konserini dinleyerek yazılarımı yazıyorum. Hiç yorulmadan bu sesleri nasıl çıkartıyorlar anlamıyorum.

Burada Internet’e dial-up bağlanıyorum. Öyle olunca şu anda evin önünde çalışırken Internet bağlantım yok. Yazılarımı bitirdikten sonra eve çıkacağım ve bunları sırasıyla yayına göndereceğim. Çok yazılmasından hoşlanmayan arkadaşlar bunları beşer dakika içinde yazdığımı sanmasınlar, göndereceğim saatlerce süren bir çalışmanın sonunda ortaya çıkmış olacaklar, yalnızca ardarda göndermek zorundayım. Düşündüğüm yazılar için fotoğrafları düzenledim. Yavaş bir bağlantı ile kolay aktarmak için fotoğraf boyutlarını küçük yapmaya çalıştım.

Çalışırken Internet’e bağlı olmamanın zorluğunu unutmuşum. Her takıldığım yerde Google’a başvurmanın yaşamımın bir parçası olduğunu, yapamayınca daha iyi anlıyorum. Yazılarımı yazarken sık sık eski yazılarıma gönderme yapardım ve hemen linkleri bulurdum. Şimdi o da zorlaştı. Bağlandığında doğru linkleri bulmak için yazılarımda not almak zorundayım.

Yorumlara yanıt vermek konusundaki tembelliğimi itiraf etmiştim (2). Bu koşullarda ancak yorumları yayına alacak kadar zamanım olur, belki kısa yanıtlar yazarım ama yanıtlayamazsam beni bağışlayın.

İnebolu’da olduğum süre içinde buraları yazmaya çalışacağım. Doğduğum yeri yazmayı hep sevmişimdir. Herkes doğduğu, yaşadığı yerleri anlatsa... Bloglarda yerel yazıların daha çok olmasının bloglara başka bir işlev daha kazandıracağına inanıyorum.

(1) Ankara’yı terkediyorum: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=56411
(2) Yorumları yanıtlamadım diye kırılmayın: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=55126

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..