Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '08

 
Kategori
Haber
 

Cüneyt Arcayürek'e Şiirli Cevap

Cüneyt Arcayürek'e Şiirli Cevap
 

Haber: Cüneyt Arcayürek/Cumhuriyet

Sap Gibi Dururken’ Anıtkabir’de

Aramızdan ayrılışının 70. yılında Anıtkabir’deki mozolede RTE:

“Atatürk’ün önünde sap gibi duruyor.”

Bugün saygıyla ama dün:

RTE, Anıtkabir’de mozolenin önünde 15 yıl önceki unutulmaz söylemlerini, örneğin Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusuna, Mustafa Kemal Atatürk’e, “Türkiye Cumhuriyeti’nin 70 yıllık tarihine baktığımızda rejimin yüz akı ile çıktığını söyleyemeyiz” diye seslenişini acaba anımsıyor mu?


……………………………………………………


DURUYOR


Diyor ki “Atatürk’ün önünde sap gibi duruyor”

Yazı önümde bir ince hesap gibi duruyor.

Arcayürek kelimelerden bir oyun kurmuş.

Satır gibi kalemiyle bir kasap gibi duruyor.


Dilinden düşmüyor hiç gerici yobaz

Sana bir şiir yetmez kitap yazsam yine az.

Kalemli kelamlı modern madrabaz

Yazın önümde bir ince hesap gibi duruyor.


Kalkmış dinledin mi diye soruyor,

Vivaldi’yi, Beethoven’i, Mozart’ı, Brahms’ı, Chopin’i..

Bakıyorum değerlerime saldırıyor kopartan ipini.

Karşımda barıştan ürken bir masat duruyor.


Arcayürek, bu sözü kabullenmek zorca yürek,

Benden sana bir rica yürek

Bu millet dağlar gibi bir koca yürek

Kininize nefretinize birikmiş hesap duruyor.


Biri “bidon kafa” der birisi “sap” öteki “göbek”

Suyu çekilince şaşkına dönermiş ördek

Çatlayın patlayın bağırın çağırın çıldırana dek.

Diyorum ya işte karşımda eli kalemli kasap duruyor.


Aslında konuşmayacak yazmayacaktım

Değmez deyip kızmayacaktım.

Öfkeme yenilip edebimi bozmayacaktım.

Baktım önümde bu yazı sap gibi duruyor.


Ahmet SEVEN

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..