Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '14

 
Kategori
Beslenme
 

Çürüksüz Dişler için

Çürüksüz Dişler için
 

Üzerinde gördüğünüz ürünler bilimsel olarak diş dostu olduğu onaylanmıştır


Sevgili Anne ve Babalar, 

Bugün ilk defa bir blog sayfası açtım kendime. İlkin inanamadım nasıl kendime bir blog sayfası açabilirim hem de Milliyet'te diye düşündüm ama oluyormuş. Çok sevindim. 

Yaptığım iş ile ve kendi özel ilgi alanım olması nedeniyle, bloğumda özellikle anne ve babaları ilgilendiren konulara yer vermek istiyorum. Örneğin, Ağız ve Diş Sağlığı. Diş Dostu Derneği Genel Sekreteri ve Kurucu Başkanıyım. Yıllardan beri çocuklar ve öğretmenler ile elele çalışıyoruz. 

Ağız ve Diş sağlığı hayatımızın önem verilmese de çok önemli bir parçası. Genel düşüncenin aksine, hayatımızın sonuna kadar çürümeden onları saklayabiliriz. Saklayabiliriz diyorum çünkü bir çoğumuz yanlış davranışlarımız nedeniyle, dişlerimizi kayıp ediyoruz. İşte bazılarımız, dişhekimine gidiyor ve onlarca yükülü paraya dişlerini yeniden kullanılabilir hale getiriyor, kimimiz ise hayatına dişsiz bir ağız ile devam ediyor. 

Bunlara hiç mi hiç gerek yok aslında. Önerilerim: 

1- Yapacağınız şey büyükler için diş fırçalamak, doğru bri şekilde, her dişin üzerini, yanını, arkasını ve önünü temizlemek. 

2- DİŞ DOSTU sakızlardan çiğnemek. Bakın bu çok önemli. Şeker dişleri çürütüyor. Bir de dişlerinizi temizlemeyip, üzerinde yemek artıkları kalırsa, şeker onları yemeğe başlıyor ve dişlerinize oyuklar işte böyle başlıyor oluşmaya. 

3- ÇOCUKLAR için , ilk dişi çıkar çıkmaz temizliğinden ve koruyucu dişhekimliği bilgisinden emin olduğunuz bir Dİşhekimine götürmek. http://disdostu.org/blog/disleri-korumaya-ne-zaman-baslamaliyiz-

Koruyucu Diş Hekimliğini açmak istiyorum biraz. Eğer dişlerinizi ilk dişiniz çıkar çıkma korumaya başlamak istiyorsanız bir kere kesinlikle evedeki bakıcılarınıza çocuğunuzun ağzına kendi ağzından çıkan bir kaşık, çatal vermesini yasaklamak (sizde yapmayın, bakteri bulaşıyor), daha sonra dişhekimine ilk kontrolünü yaptırmak ve gerkiyorsa flor uygulatmak ve azı dişleri çıktığında yüzey örtücü uygulatarak yüzeyi bakterilerden korumak. Ve ara öğünleri pas geçmek... 

Benim kızım aynı bu şekilde düzenli kontroller ile büyüdü. Ve ağzında bir tane bile çürük yok. Bunu sizde başarabilirsiniz. 

Evet sevgili anneler, çocuğunuz sizin özeniniz ve bilginiz ile çürüksüz büyüyebilir. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 7
: 240
Kayıt tarihi
: 13.06.14
 
 

Sosyoloji eğitimi aldım. Toplumu analiz etmeyi ve ona göre dünyamız için faydalı projeler üretmey..