Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Değişik yemek tarifleri ile sofranıza tat katın! Tarif 1

Bugün sizlerle çok sık yaptığım ve severek yediğim bir yemeğin tarifini paylaşmak istiyorum. Ben ona sebzeli köfte diyorum.
1/2 kg. kıyma
2 orta boy kabak veya kış aylarında 1 bağ pazı/ıspanak
Bolca soğan
1 yumurta
Kaşar peyniri rendesi
Sevdiğiniz tüm baharatlar (ben karabiber, kırmızı biber, tuz, kimyon, sarmısak tercih ediyorum)
Kabakları veya pazıları ince ince doğruyorum. (rende değil) Soğanla soteliyorum ve kendi suyunda çekene kadar pişiriyorum. Soğuyunca içine yumurta ve kaşar peyniri rendesi katıp kıyma ile yoğuruyorum.

Küçük köfteler şeklinde hazırlarsanız pişirirken biraz uğraştırabilir sizi o yüzden ben 1'er porsiyonluk dev köfteler hazırlayıp tek tek sarıp koyuyorum buzluğa, istediğim zaman alıp donmuş haliyle teflon tavaya koyup pişiriyorum.
İçinde ekmek, galeta unu vb... Basit bir karbonhidrat olmadığı ve sebze ile yoğurulduğu için son derece sağlıklı ve kilo aldırmaz bir yemek oluyor. Yanında bol salata ile harika bir öğün...

Afiyet olsun.

 

Not: Son zamanlarda bu köfteyi kabakla yaparken çiğden kabakları rendeleyip, suyunu iyice sıkıp kıymayla yoğurmaya başladım. Benim gibi zaman problemi çekenlere dip not olsun:)

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..