Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bu sistemde beslenirken alkollü içecekler içilebilir mi?

Herkese merhaba,
son bir haftadır blog yazamadım çünkü çalışmaya başladım!!! Yoğun iş temposunda sizleri ihmal edeceğimi sanmayın ama, her türlü soru ve yorumunuza gece yarısı da olsa vakit bulup cevap veririm. Siz yeterki hain kilolardan kurtulmaya başlayın.
Nasıl gidiyor? Hiç bu şekilde beslenmeye başlayıp da kilo veren yok mu? Varsa yazsın da hem ben motive olayım işe yarıyor blogum diye, hem de başlamayı düşünenler motive olsun.
Bu sefer sık sık sorulan bir soruya cevap vermek istiyorum; bu sistemde beslenirken alkollü içecekler içilebilir mi? Evet içilebilir ama eğer vermek istediğiniz çok kilonuz varsa, çok uzun süredir aşırı kiloluysanız, kısa sürede çok kilo vermek istiyorsanız daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi ilk 2 ay hiç içmemenizi öneririm. Yok ben sadece vücudum forma girsin istiyorum, sadece 3 kilo vermek istiyorum gibi bir düşünceniz varsa veya tüm fazlalıklarınızdan kurtulmuş da koruma dönemine geçmişseniz içebilirsiniz. Sadece belli ayarlamalar yaparak. Nasıl mı? Aç karnına içmeyin. Alkol aslında bir çeşit şekerdir vücudumuz için, kimyayla hiç ilgisi olmayanlar bile şöyle bir lise fen bilgilerini hatırlarlarsa anlayacaklardır ne demek istediğimi. Bizim sistemimizde de amaç kan şekerini zıplatmamak olduğuna göre, aç karnına alınan alkol kan şekerini ciddi oranda zıplatır. Onun yerine öncesinde biraz peynir, 3-5 yeşil zeytin, fındık, yer fıstığı, salatalık gibi genelde içkinin yanında verilen bizimde gönül rahatlığı ile tüketebileceğimiz gıdalardan alırsanız kan şekerini zıplatma süresini ve oranını düşürmüş olursunuz.
Gerçi şunu özellikle belirtmeden geçemeyeceğim ben yoğun kilo verme dönemlerimde bu şekilde bile alkol hiç almadım, şimdi de almak istediğimde şarap-et değil, şarap-peynir ikilisini veya rakı-balık değil rakı-meze ikilisini tercih ediyorum. Yani alkolden alacağı kaloriyi eti yakmakta kullanmasına ve fazlasını da yükselen kan şekeri/insulin nedeniyle yağa dönüştürüp depolamasına engel olmaya çalışıyorum.
İçmek derken küfelik oluncaya kadar içmekten bahsetmediğimi şöyle keyif için 1 en fazla 2 kadeh alkol oranı düşük içkiler içmekten bahsettiğimi de ayrıca vurgulamak isterim.
Sağlıklı, zinde ve formda günler dilerim.

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..