Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '09

 
Kategori
Blog
 

Dernek aidatı ödeyenler ve derneği destekleyenler!

Dernek aidatı ödeyenler ve derneği destekleyenler!
 

Olur böyle şeyler!


Değerli arkadaşlar,

Dernek kurma aşamasında bazı arkadaşların itirazı ve bir linç kampanyasıyla karşı karşıyayım.

* Asla yılmam. Alışığım böyle şeylere. Kimin hakkında ne düşünmüşsem aynen öyle düşünüyorum. O düşünceleri alenen herkese yayan ben değilim. Kendileri mail grupları oluşturarak yaydılar. Ben de bir ikisinin cevabını aynı şahıslara utanarak gönderdim.

* Neden mi utandım? Özel konuların, düşüncelerimin ilgili olmayan üyelere de yansıtılması ve onların değerli zamanlarının alınması yüzünden.

Aynı mailler her defasında editörlere de gittiği için onlardan da utandım. Zamanlarını gereksiz yere çaldığımız için.

* Yoksa asla utanılacak bir şey yapmadım. Kimseden özür dileyecek bir şeyi alenen yazmadım. Mail gruplarını organize eden şahsın niçin bana karşı düşmanca tavır aldığını, isim vermeden bundan önceki bloğumda belirttim.

O şahsın şikayeti üzerine bloğum yayından alındı ve editörler, "Şahsın ismini vermeseniz de kim olduğu anlaşılıyor." diyerek o bölümü kaldırmamı istediler. Hiç itiraz etmedim ve bu uyarıyı saygıyla karşılayarak hemen o bölümü sildim, yazı tekrar yayına girdi.

* Alenen kimse hakkında kötü düşünce belirtmedim. Benim de hayat tecrübem, yaşadığım örnek olaylar var. Ben bu tip olayları defalarca yaşadım.

* Akıllanmadın mı, diye sorabilirsiniz. İstediğiniz kadar akıllanın, insanın içini bilemezsiniz. Kavun değil ki koklayasanız, karpuz değil ki tıklayasınız. İnsan işte. Bizlere her türlü kötülüğü de yapabilirler, her türlü iyiliği de.

* O kadar hayal kırıklığına uğradım ki insanlardan, kitaplar yazılır. Sizlerin her birinin de benzer hayal kırıklıkları mutlaka vardır. Ama insana olan sevgimi yitirmedim. İnsana diyorum, lütfen dikkat ediniz. İnsan benzerlerine, taklitlerine değil. Burada kimseyi hedef almıyorum. Kim kendisinin insan olmadığını düşünüyorsa onları kastediyorum.

* Ben hayatım boyunca kadınlara karşı saygılı davrandım. Kadın döven erkeklere hiç saygım yoktur. Beni çok sevse de ona olan sevgim gider. Bir insan evde eşine devamlı şiddet uygular, onu döver de dışarıda da kadınlara kibarlık taslarsa o insan benim için muteber değildir. Bir yerde gerçek kimliğiyle çıkar karşıma.

* Kadınlara saygılıyım dediysem, kadınların dokunulmazlığı var, demedim, değil mi?

* Hiç tanımadığım, Milliyet Blog'da sayfası olmayan birisi de bu mail karalamasına katılıp, beni kötülüyor. Daha önce de hakkımda kötü şeyler duymuşmuş da şimdi tam gerçeği görmüşmüş.

* En sevdiğim arkadaşım da bu karalama kampanyasına alet oldu. Sebebini bilmiyorum, o kişiyle olan dostluğu daha ağır basmıştır. Canı sağolsun! Çok dostluğunu gördüm, bir kere de düşmanlığını göreyim, ne çıkar? Ben o şahısla bu dostum yüzünden kötü oldum. Aslanlar gibi müdafaa ettim onu çünkü haklı olduğunu düşünüyordum. Olayda haksız da olabilirdi ama olayın maille herkese duyurulmasını filan kınadım.

* Ama bu dostum beni müdafaa etmediği gibi eleştirdi. Tekrar ediyorum, canı sağolsun. Çok iyiliğini gördüm. Bir de kötülüğünü göreyim, sineme çekerim.

Aslında benim için olay bitmişti, polemiğe girmeyecektim. Ama o kişi yine herkese mailler göndermiş ve kadın hakları savunuculuğuna soyunmuş.

Konu uzadı. Değerli vaktinizi daha fazla almadan, sonuca geliyorum; derneğin kurulma aşamasında masrafların karşılanması için 1 yıllık üyelik aidatı ödeyen 14 değerli Milliyet Blog yazarı var. Dostum diyemiyorum, zira bu hakkı kendimde görmüyorum. Bu kadar karalamadan sonra o arkadaşların içinde de benden soğuyan, bana olan güvenlerini kaybeden olmuştur belki.

1. Aynur Ağır

2. Baver Ergun

3. Erol Özışık

4. Ayten Dirier

5. Yıldız Nihat

6. fegokce

7. Celal Mamut

8. Adem Çalışkan

9. Pınar Zora

10. Alev Meisel

11. Necip Mesut

12. Nilüfer Veldet

13. Özden Bora

14. Tijhal (Tijen Bağırgan)


İsimleri yukarıda yazılı arkadaşlardan dernek için para ödediğine pişman olan, bu işi desteklemeyeceğine karar veren varsa lütfen bildirsin. Kimseye kızmaya hakkım yok, saygı duyarım düşüncesine. Bugün hemen ödeyemesem de 10-15 gün içinde ödedikleri parayı iade etmeye hazırım. Kimsenin parasını gasp etme hakkına sahip değilim.

* Bu arada derneğin kurulmasını destekleyen, kurucu üye olacak 7 kişi yoksa bu iş zaten olmaz. Arkadaşlarımız desteklerini çekerlerse saygı duyarım ama tek başıma da dernek kuramam tabii. Zorla güzellik olmaz. Sadece 7 tane destekleyen olursa bile bana yeter.

Çok iyi işler yapacağımıza eminim.

Yorumlarınızla desteğinizi çekip çekmediğinizi bildirmenizi rica ediyorum.

* İzmir'den 7 arkadaşımızın desteği devam ediyorsa 2 gün içinde tüzüğü imzalayıp dernekler masasına götüreceğim.

* Dernek kurulmasını istemiyorsanız, ben de kenara çekilip, dükkanımın önünde köfte, çöp şiş satacağım. Aç kalmam. Kimse üzülmesin ve acımasın. Acımasın dediysek, kırbaçlasın, acımasızca iftira atsın, karalasın demedik tabii.

* Bu arada çevreye verilen rahatsızlıktan dolayı tüm Milliyet Blog üyelerinden özür diliyorum.

Hepinize saygı ve sevgiler. Dosta da düşmana da!

Onların da canları sağolsun! Kendimi sevdirememişim ki düşman olmuşlar. Ama 64 yaşından sonra değişemem tabii.

Mustafa Mumcu, 28. 04. 2009 Saat. 22:10

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..