Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Didim'de kışkırtma eylemi...

Didim'de kışkırtma eylemi...
 

Didim Özgürses Gazetesi...


 

Didim,  din, mezhep, inanç köken ayrımı yapmadan hoşgörü içinde yaşayan örnek ilçelerimizden biriyken; bu durum bazılarına batmış olmalı ki; Didim de ayrımcılığı körükleyerek, bu hoşgörü ortamını bozmak isteyen kişiler veya gruplar, İki Alevi vatandaşımızın evlerini Adıyaman örneğinde olduğu gibi işaretlemişlerdir...

Hisar mahallesindeki bir apartmanda yaşanan bu olayın bir benzerinin de bir hafta önce Mavişehir Mahallesinde de yaşandığı söyleniyor...

Didim, ülkemizin her tarafından olduğu gibi Avrupa ülkelerinden de göç alan bir turizm kentidir... Onbinden fazla İngiliz’in ev aldığı ve çoğu İngiliz’in yaz-kış yaşadığı ilçemizde böyle bir olayın yaşanmış olmasını hayretle, dikkatle, kuşkuyla izliyoruz...

Herkesin dininin, mezhebinin, kökeninin kendine ait olduğu, farklılıkların çok önemli kültürel değerler olduğu bilinciyle herkesin birbirine saygı göstererek yaşadığı ve Didim Belediyemizin de bu anlayışa uygun hareket ettiği bu yönde projeler geliştirdiği ilçemizde böyle bir olayın yaşanmış olmasını bir Didimli olarak üzüntüyle karşılıyorum...

Bunu, kendini bilmez birinin bireysel adi bir davranışı olarak düşünmek istiyorum... Örgütlü, planlı, programlı bir eylem ise ki; bunun acil olarak ortaya çıkarılmasını istiyoruz... Hiçbir kışkırtmaya yönelik provoke davranışların Didim’de işe yaramayacağını, Didimlilerin buna meydan vermeyeceğini,  bu konuda birlikte hareket ederek kenetleneceklerini düşünüyorum...

Turizm gelirleriyle ayakta duran Didim’in bu gibi olaylara tahammülü olamaz... Belki de bazılarının amacı, Didim Turizmine, dolayısıyla halkına zarar vermektir... Bu olayın ivedilikle üzerine gidilerek, suçluların bulunmasını istiyoruz...

Didimli Alevi dostlarımız, provoke kokan bu eyleme karşı sabırlı ve bilinçli davranarak, kışkırtıcılara hizmet etmeyeceklerdir...

Tüm Didimlilere geçmiş olsun diyorum... Olayın tüm boyutlarıyla açığa çıkarılmasını bekliyoruz...

Didim’in yapısı ve oluşumu böyle çirkinliklere, çağ dışı davranışlara karşıdır, hep karşı olacaktır... Bu tür kışkırtmalara karşı da din, dil, mezhep, köken ayrımı yapmadan birlikte hareket etmeye kararlıyız...     

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..