Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '06

 
Kategori
Sinema
 

Dikkat!! Sınav başladı!

Dikkat!! Sınav başladı!
 

Son dönemlerde çekilen Türk filmlerinin önünde saygı ile eğiliyorum. Hepsinin kalitesi ve tadı başka. Bir kişiden ne olur bilinmez ancak ben, Türk filmlerini destekliyorum ve biletimi alıp keyifle izliyorum. İşte hafta sonu onlardan bir tanesi gittim. Filmin güzelliğinin yanı sıra beni etkileyen en önemli şey ise; film vizyona gireli 2 hafta olmuştu ve salon kelimenin tam anlamıyla hınçahınç doluydu. Tek boş koltuk bile kalmamıştı. Hatta filmi merdivenlerden izleyenler bile vardı. Emin olun bu tablo gözlerimi yaşarttı. Pek çok Amerikan filmiyle yarışan Türk sineması umarım gelecek yıllarda da saygınlığını en iyi şekilde korur.

Ömer Faruk Sorak’ın yönettiği başrollerini İsmail Hacıoğlu ( Mert ),Yağmur Atacan (Sinan), Rüya Önal (Gamze), Caner Özyurtlu (Kaan), Volkan Demirok (Uluç), Hümeyra hatta Kadir Çöpdemirin ve tabii ki dövüş filmlerinin tanınan önemli ismi Jean-Claude Van Damme’ın paylaştığı filmin konusu şöyle; Yedikleri içtikleri ayrı gitmeyen Mert, Sinan, Gamze,Kaan ve Uluç yanlış olan sınav sistemine karşı savaş açmışlardır. Soru bankaları ve dershane sıvanları yetmiyormuş gibi derslerinin yoğunluğu ve aile baskının şiddetine dayanamayan bu beş kafadar yüklerini hafifletmek için önce matematik sınavının sorularını çalmakla ön antreman yaparlar, ardından hızlandırılmış dershane sıvanlarının sorularını çalmak için harekete geçerler. Asıl amaçları ÖSS sorularını çalmak olan bu ekibin başından geçen ayrı hayat hikayeleri göze çarpar. Bir insanın hayatının 3 saatte yapılan sınavla belirlenemeyeceğini sürekli vurgulanan filmde zaman zaman gözleriniz dolacak ama çoğunlukla güleceksiniz.

Filmi ilk sahneden sizi alıp lise yıllarınıza götürecek. Öğretmenlerle olan diyalogları, yapılan şakaları izlerken emin olun pek çoğunuz kendinizi o sınıfın bir parçası hissedeceksiniz. Sınav stresinin öğrencileri ve aileleri nasıl yıprattığını, herşeyini o sınava bağlayan öğrencilerinin çaresizliğini, ailelerin bu işi öğrencilerden daha ciddiye aldığını ve baskılarını çocuklarından mahrum bırakmadığına şahit olacaksınız. En önemlisi bu sistem üzerinden para kazananların varlığını bir kez daha komik bir dillede olsa göreceksiniz. Umarım bu filmi asıl izlemesi gerekenler çoktan izlemişlerdir. İzlemediler ise en kısa izlemelerini tavsiye ediyorum.


Bir komediden fazlasını bulacağınız filmde, müzikler ise gerçekten çok güzel olmuş. Özellikle son sahnedeki Manga ve Göksel düeti izleyenleri olduğu kadar benide çok etkiledi.

Gelelim benim film beğenip beğenmediğime ;

A) Beğendim
B) Çok beğendim
C) Çok beğendim ve ayakta alkışladım
D) Kusursuz buldum, Çok ama çok beğendim ve tekrar tekrar izlemek isterim
E) Hepsi

Cevabım tabii ki de E şıkkı. Sizlerede tavsiye ederim mutlaka izleyin.


İyi seyirler.

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..