Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '11

 
Kategori
Haftasonu
 

Dikkatimi Çekmemiş Olan O Şirin Mekân

Dikkatimi Çekmemiş Olan O Şirin Mekân
 

Konyaaltı 2.Uluslararası Kitap Fuarından Bir Kare


Sonbaharın kendisini iyiden iyiye hissettirdiği o öğlen saatinde ağır aksak adımlarla kitap fuarından çıktık ve Konyaaltı Kent Meydanı’nın hemen arkasındaki kafelerden birisini gözümüze kestirip, ağaçların arasında kaybolmuş bir masaya oturduk.

 Güzel bir mekândı. Hem de çok güzel…

“Daha önce neden dikkatimi çekmemişti bu mekân” diye iç geçirdim. Hem ikâmet ettiğim bir semtti Konyaaltı, hem de meraklı olduğum mekân formatına sahipti böyle bir yer, ama ben hiç dikkat etmemiştim bu mekâna.

Küçük, şirin ve bir o kadar sıcak…

İçeride küçük bir mutfak… Duvarlarda yazılar, şiirler, karalamalar…

Eşime dönerek,

“Tam da meyhane olacak bir yer” dedim.

Eşim onayladı meyhane fikrimi.

Masamıza gelen garson benim bu söylediğimi duymuş olacak ki, hemen,

 “Zaten burası bir meyhane beyefendi” diyerek karşılık verdi.

Ve garson, kış aylarında içeride soba yaktıklarını, doğaçlama müziklerin söylendiği bir mekân olduğundan bahsetti.

Nede çok severim doğaçlama müziklerin söylendiği mekânları. Hele bir de o mekânda odun sobası yanıyorsa… Hele bir de tam o anda dışarıda gürül gürül bir yağmur yağıyorsa… Ağaç yaprakları üzerinde yağmurun damlacıkları bir bir etrafa yayılıyorsa… Ve camın kenarında yağmurun yağışını izleyerek hafif hafif rakı yudumluyorsam ben… Sanırım yaşamımın en keyifli anlarından birisi olurdu.

Bir kez daha hayıflandım bu mekâna neden daha önce dikkat etmediğime. Sanırım kuytuluklarda kaldığı içindir. Veya tam da ağaçların arasına tünediği içindir. Bilemiyorum işte. Ama gördüğüm iyi oldu bu mekânı. Zaman zaman takılabileceğimiz, keyfimizce zaman geçireceğimiz bir kış mekânı olur herhalde.

Yaklaşık üç saat oturduk gölgesi bol ağacın altında, camın dışarı bakan kenarında. Bolca çay, kahve içtik. Sohbet ettik.  Kitap fuarı hakkında konuştuk. Aldığımız kitaplar üzerine söyleştik eşim ve kızımla.

Sonbahar günleri işte… Antalya sonbahar günlerine bezendiğinde fuarlar, festivallerde başlar Antalya’da.

Bu gün daha heyecanlı bir gün… Altınportakal Film Festivali başlıyor bu gün. Bir hafta süreyle Antalya filme doyacak. Bu yıl fırsat bulursam birkaç film izlemek istiyorum.

Umarım fırsat bulurum.

    

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..