Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '07

 
Kategori
Müzik
 

Dilemma (Levent Candaş)

Dilemma (Levent Candaş)
 

Konuğum DİLEMMA grubunun Bass Ve Vokali Levent Candaş...

Levent Candaş; İstanbul Devlet Konservatuarı Kontrabas bölümünde okudu. Santa Cecilia Müzik Akademisi'nde öğrenimine devam etti. Hocaları; Türkiye’de Engin Babahan, Roma’da Federico Rossi.

* Grup ne zaman ve kim tarafından kuruldu?

Diemma'yı 2002 yılında ben kurdum. Gruba 2003 yılında Arıkan Sarıkaya ve Taner Ayan da katılarak grup son şeklini aldı.

* Grup üyelerini tanıtır mısın?

Bass Ve Vokal: Levent CANDAŞ

Davul: Arıkan SARIKAYA

Gitar: Taner AYAN

* İlk albümünüzden bahseder misin?

'Çemberimde Gül Oya' dizisindeki, 'Hep Bana' şarkısı ile tanındık. Cenk Eroğlu'nun prodüktörlüğünde ilk albümümüz olan, 'Nereye Kadar'ı çıkardık.

* Albümde en sevdiğin parça hangisi?

Ağıt, Kabus, Hep Bana. En çok bunları seviyorum.

* Bu aralar neler yapıyorsunuz?

Bu aralar grupla birşey yapmıyoruz. Demir Demirkan'la konserlerimiz vardı. Demir'in albümünde çaldım. Albüm martta çıkacak. Çıkınca yeni konserler de olacak ama şimdilik tarihleri belli değil.

Demirle verdiğimiz konserler; 13 Ocak-Rckhouse-Ortaköy’de/9 Ocak- Ooze Venue- İzmir’de/24 Ocak – Esma Sultan Ortaköy/31 Ocak Overal

Solo albüm yapmak gibi bir projesi var. Çalışmalara şimdiden başlamış.

* Grupla biraraya gelince kimleri dinlersiniz?

Biraraya gelmeden dinlemek daha iyi. Sohbet etmekten dinlemeye fırsat kalmıyor. Birarada dinleyemiyoruz ama benim arşiv oldukça geniş. Genelde Hard Rock dinlerim.

'EN' lerim çok. Hiçbiri birbirinden önde değil. 80-90 ların hemen hemen tüm grupları. Bunlardan bazıları; White Snake, Pink Floyd, Audioslave, Freak Kitchen, Glenn Hughes, Dio, Steve Vai, Rainbow, King X, Velvet Vevolver

* Hedeflerin neler?

Hedeflerim yok, hırsım da yok. Fulya isminde harika bir kızım, harika bir motorum, harika bir evim, harika arkadaşlarım ve severek yaptığım müziğim var. İdeallerimi gerçekleştirdim. Sağlıklı bir yaşam, daha ne isterim.

* Müzik dışında nelerle ilgilisin?

Motosiklet grubum var. Yaz kış motora binerim. Sinemaya gitmekten ziyade de evde buluşup DVD seyretmeyi daha çok seviyorum. Takıldığım yerler bellidir. Oralarda olurum. Taksim'de Box, Kadıköyde'de; çok eski dostum Gur Akad Band'i dinlemeye, Shaft'a giderim. İki sene öncesine kadar beraber çalıyorduk. Benim işler yoğunlaşınca bırakmak zorunda kaldım.

Levent; motosikleti çok seviyor olsa bile, bu durum bana oldukça tehlikeli geldi. Ne kadar kask takılsa da İstanbul trafiğinin keşmekeşliğini düşününce, trafik canavarlarını düşününce insanın kendini bile bile tehlikeye atması gibi geliyor. Motosiklet kazalarını hesaplarsak bu endişelerimde haksız sayılmam. Ama yine de hayat boyu korkularımızla yaşayamayız...

* Yerli gruplardan kimleri dinlersin?

Çok var ama bunlardan bazıları; MFÖ, Redd, 110, Mor ve Ötesi ve Kubat' ı da severim.

* MFÖ demişken; benim için 'Bu Sabah Yağmur Var İstanbul'da' şarkısını söyler misin?

Söylerim tabi ne demek, üstüne bir de, 'Güllerin içinden'i söylerim (Tek harfini bile uydurmadım.) MFÖ benim gençliğimden beri takip ettiğim sevdiğim, 'EN' lerden biri.

AĞIT

Sebebi neydi
İstemezdim
Dönüşü yok muydu
Yok olmak mıydı isteğin
Boğazın rüzgarında
Üşüyor içim halâ
Anladım ben ne kadar yalnızım

*****

Sevgili Levent Candaş ve Dilemma, bu keyifli sohbet için teşekkürler.

Sefalar getirdiniz.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..