Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '10

 
Kategori
İzmir
 

Dökülen lokmalar...

Dökülen lokmalar...
 

İzmir'e geldiğimde çok şaştığım şeylerden biriydi yolda lokma dökülüp dağıtılması :)

Çarşıda pazarda, orada burada görürdüm :)

Alışık olmadığımdan sıraya girip almaya da utanırdım :)

Çocukluğumda da, büyüdüğümde bulunduğum şehirlerde de kandillerde neyim lokma pişirilir komşulara dağıtılırdı sadece :)

Burada, mahallede pazar kuruluyorsa özellikle o günkü kalabalığa dağıtılacak şekilde ayarlanıyor lokma dağıtımı. Tezgahın bir köşesinde bazen yazılı oluyor kimin hayrına olduğu; çoğunu bilmiyorsunuz bile. Fatihanızı okuyup duanızı yapıyorsunuz.

Hoşuma gidiyor artık :)

Sıraya bile girmişliğim vaki :)

Bizim burada bugün vardı yine lokma dağıtımı :)

Baktım, bir asker elinde tepsiyle geldi, askerlere dağıtmak için istedi ustadan :)

Tezgahın karşısında askeriye var :)

Usta doldurup yollayacağını söyledi :)

Geçenlerde iş yerinde arkadaşımızın vefat eden dedesi için hacıanne dağıttırmıştı :)

Bize de ayırmış bir çanta, getirdiler :)

Rahmetli Mumcu için de vefatının kırkıncı gününde lokma dağıtıldı.

Rahmetli Narçiçeği arkadaşımız için de ailesi belki dağıtacak.

Güzel adetler bunlar.

Her yerin, her yörenin gelenekleri kendine has :)

Ama amaç aynı :)

Gönüller bir :)

İnsanlar vefat eden yakınlarını böyle yadediyorlar; tanıyan tanımayan herkes bir Fatiha okuyor rahmetli için lokma vesilesiyle.

Yolda ne zaman bir lokma tezgahı görsem, Fatiha okuyup öyle geçiyorum yanlarından.

Dualar yolunu bulur, kime olduğunu ben bilmesem de olur :)

Du bakali daha neler görecem burda :)

 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..