Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '09

 
Kategori
Kent Tarihi
 

Durdurun bu rezaleti

Durdurun bu rezaleti
 

Katledilen Regıum eserleri


İstanbul Küçükçekmece, bölge Cennet mahallesi antikalar mevkii, REGIUM harabeleri, bugün yerinde yeller esen sit bölgesi olması nedeniyle ucundan bucağından sessizce tecavüze uğramış tarihi mekan. Regıum bir şehir ve bahsi geçen kısım saray bölümü... Onca tarihi eserin tarafımdan yerinde belgelendiği eserler yazıhanelerde lokantalar da evlerin bahçelerinde aksesuar olmuş bir kısmı bölgedeki bahçeli ev sahiplerine zimmetlenmiş zamanın birinde sonra müteahhit girmiş bölgeye eserlerin akibeti meçhul!..

Bu konuyla ilgili derin bir araştırmaya girme imkanı bulamadım ancak bölgeyi iyi tanıdığımdan gelişmeleri taraih tarih gözlemlemekteyim bu konuda kısa bir yazımda olmuştu.Olmayan eserleri çoğu toğrak altında , bazıları evlere bahçe ve temel taşı olmuş şekilde görüntüleyebildim. http://htorlak.blogcu.com/rhegium-regium-sarayi-harabeleri_30433161.html bu sitede bazı fotoğrafları görebilirsiniz elimde başka orijinalleri de mevcuttur.

Bayramda yine bölgedeydim ve gördüklerime inanamadım iş makineları parke taşlarını yığmışlardı muhtemelen zaten önceden tarihi alana tecavüx etmiş park alanı genişletiliyor muydu? Yoksa bir tesis gündemdemi henüz bilemiyorum ... Tarihi bir eserin üzerina beton dökülemez gerekirse tek başıma eylem yaparım ya da mahalle halkını oraya kolaylıkla dökebilirim.

Anıtlar yüksek kuruluna seslaniyorum Feryat ediyorum lütfen duyarlılığınızı ve ilginizi bu noktaya yoğunlaştırınız. Gerekeni yapınız.

Küçükçekmece belediyesine sesleniyorum, size verdiğim küçükçekmece teziyle kitapçıklar bastınız bir teşekkürü bile çok gördünüz. Reklam ve tanıtımda hiçbir şeyden geri kalmayan sizlere sesleniyorum. Şimdi üzerini toprakla doldurduğunuz bu tarihi alandan derhal elinizi çekin.. Yoksa bölge halkıyla böyle hassas bir konu yüzünden mahkemelik olup bir ilke imza atacaksınız.

 
Toplam blog
: 181
: 1067
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..