Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlükte kriz bitti...

Devletin, sanayi, finans ve sigorta şirketlerinden vergi adında aldığı kredinin, şirketlere geri ödemesinin gecikmesi durumun da kriz denen olay ortaya çıkıyor. Hep düzenli olarak büyük vergiler ödenir ve öyle devam edeceği sanılır. Oysa bu, kapitalizmin doğurduğu devasa firmalar, ödedikleri vergilerin bir gün kendilerine geri döneceğini çok iyi bilirler. Küçük işletmeler gibi ömür boyu vergi ödemek onlara göre değildir. Elbet bir gün, bir kısmının geri dönmesi gerekir. Aksi takdirde devletler daha kötü duruma düşer. Firmaların batması gibi devletlerde batar. Aslında hükümetler firmaları değil, oluşturdukları yardımlarla ve likidite akışı ile kendilerini kurtarmaya çalışıyorlar. İşte bu yüzden gündemde "mini etek" modası var...

Merhaba e-günlüğüm; neler diyorsun sen öyle, ne mini eteği? Yorgunum kafam almıyor diyeceğim ama diyemiyorum. Mini etekle birlikte dikkatleri başka yönlere çekmek için fuhuş sektörüne de "önce siz buyurun" işareti yapılır. Bir süre ortalık masaj salonları, kumarhane ve ev'lerle dolar. Çok kişi krizin etkilerini hissetmeden hormonları ile atlatırlar dönemi...
Dediğim gibi, insanlar tatillerini sıcak yerlerde geçirmiş ve vücutları susuz kalmış. Sabah bir çıktım servise, çıkış o çıkış. Daha yeni oturdum (13:30) bilgisayarın başına. Yemeğimi bile geç yedim, doğru dürüst çay ve sigara içemedim. Anlaşılan bizim sektörün krizi geçti. Şimdi iş zamanı...

Zaten biz her sene yaz aylarında güçlü bir kriz yaşarız. Herkes yazlığa gider ve üç-dört ay elimizde sineklik, dolaşır dururuz dükkanın içinde. Kiraları önceki dönemlerden biriktirdiğimiz paralarla takviye der, her şeyi kısarız. Sonun da her şey yoluna girer ve düzlüğe çıkarız. Ta ki bir daha ki sene oluşacak krize kadar...

Biraz önce maillerime baktım. TDK'nın sitesine üyeyim ve her gün bir kelime, cümle, deyim açıklamalı olarak geliyor. Acaba tesadüf mü, yoksa güncel diye bilerek mi gönderdiler bilmiyorum, ancak bu deyimi iflas eden köklü finans kuruluşlarının patronlarına göndermeli... Gelen deyim şöyle; -karıncadan ibret al, yazdan kışı karşılar- "Kişi çalışıp kazanabildiği zamanı boş geçirmemeli, çalışamayacağı günler için geçimini sağlayacak varlık edinmelidir" anlamında kullanılan bir söz. (ne kadar anlamlı)

İngiltere'de bir aile evde eşek besliyormuş. ( ntvmsnbc) Resimleri çok hoş. Özendim, ben de ileride besleyebilirim. Köpeklerden çok şey öğrendim, biraz da onlardan bir şeyler öğrenirim.

Dün gece yine bahçede oturdum. Herhalde bu günler son günler. İyi değerlendirmem gerek. Havalar soğuyunca oturamayacağım. Artık tv nin karşısına geçip cnbc-e dizilerini izlerim. Rakı ve sigaramı içebiliyorum. Sağlıklı hayat devam ediyor. Valide griple boğuşuyor. Akşam ateşlenince ablam yine ilaç vermeye kalkmış ve tartışmışlar, benden yardım istedi, gidip ortalığı düzelttim. Validemin menüsüne, karabiber ve soğan ilave ettim. Onu da mutlaka atlatacaktır. Ablam hastalıklar konusunda doktorlara güveniyor ama ben ve annem kesinlikle kendi bildiklerimize güveniyoruz. Ablam biraz panikliyor. Oysa ateş vücudun normal bir reaksiyonu ve telaşlanacak bir şey yok. Hastalıklar aynı kriz gibidir. İlaç da verseniz başladığı zaman 4-5 günden önce geçmez. Yani sürecini mutlaka tamamlaması gerekir.

Elmar okuldan sonra gelip iş başı yaptı. Morali iyi evde ki huzursuzluk geçmiş. Yazdım ya her olay, her olgu gibi o da sürecini tamamlıyor ve her şey eskisi gibi oluyor. Ne demiş amcanın biri: "zaman en güzel öğretmendir, ama ne yazık ki bütün öğrencilerini öldürür..."

Evet sevgili e-günlük bu günü de tükettik.

Boss ve Linda'nın selamı var. Artık gidelim diyorlar.

Yarın yine yazışmak üzere. Hoşçakal

Biliyor musun? Tek bir dakika içersinde 1025 cm küplük havayı içimize çeker, 4 kilograma yakın kanı vücudumuz içinde devredermişiz...
Güzel söz: "Hayatta en büyük eğlence, başkasının "yapamazsın" dediğini yapmaktır..." Walter Bagehot (bu yüzden milletçe çok eğleniyoruz)

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..