Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '09

 
Kategori
Blog
 

Editörlerden açıklama geldi

Editörlerden açıklama geldi
 

Doyurmak kolay ama süt vermiyor


Hemen paylaşıyoruz efendim:

“MB yazarları, gündemi sıcağı sıcağına yorumluyor. Bu hafta “Filistin sorunu” ve siyasi gündemin üst sıralarında yer alan “Ergenekon Davası” üzerine bloglar yazıldı.

MB yazarlarının önemsediği diğer bir konu “Eurovizyon Şarkı Yarışması”, Türkiye’yi temsil edecek “Hadise” hakkındaki bloglar arama motorlarından sitemize rekor ziyaretçi çekti.

Günde 85 bin civarında olan tekil ziyaretçi sayımız, Ocak’ın ilk günlerinde 180 bine ulaştı. Daha önce Google’dan gelen ziyaret, toplam ziyaretimizin yaklaşık %60’ı iken bu oran %80’e çıktı.”

Eveeet; 14 Ocak günü,“Blog Haftalık Bülten’de” yapılan açıklama böyle. Anlaşılan o ki; “Ne önemi var efendim?” diye küçümsediğimiz “sayısal verilerle” MB İdaresi de ilgileniyormuş. Yukarıdaki açıklamada yer alan ifadelerin tercümesini yaparsak:

Demek ki Google pastası site için önemliymiş. Bu pastadan alınan pay, Hadise blogları sayesinde %60’lardan, %80’lere yükselmiş.

Güzel ama bence burada bir haksızlık yapılmış. O %60’a büyük katkısı olan porno içerikli yazılar göz ardı edilerek, sadece Hadise konulu bloglar ön plan çıkarılmış.

İşin ilginç yanı; Hadise ve porno türü yazılardan şikâyetçi olanların konuyla ilgili yazdıkları blogların da en az Hadise ve porno yazıları kadar hit almalarıdır bence.

Demek ki işin sırrı anahtar sözcüklerde!

Nasıl yazarsanız yazın! Anahtar sözcükleri kullanmazsanız, Google canavarının karnını doyuramazsınız! Google bugün Hadise’yi seviyor ama belki yarın Ayşe’yi sevecek! Porno ve sex’ten ise asla vazgeçmeyecek!

Tamam. Kabul ediyorum. Siteler için öncelikli olan reyting. %20’lik geçici Hadise rüzgârından elbette bir şeyler kalabilir geriye. Bu oran %1 de olsa önemlidir.

Haaa, ama bu arada “Yazarlık” sorunu da var tabii! Biz şimdi tutup “ Geçerli anahtar sözcükleri kullanarak Google arama motorunu çalıştıranlara yazar derler!” diye bir tanımlama yapamayız tabii.

Yukarıdaki açıklama oldukça yönlendirici. Sanırım bundan sonra o söz konusu rekorlar sadece egale edilmekle kalmaz, kırılır da!

MB, Google pastasından aldığı %60’lık payı ön plana çıkarıyor. Ana sayfasında bulunan “En”ler köşesinde de bu payı sağlayan üyelerine yer veriyor.

İyi ama bir de %40’lık kesim var!

“Rekor kırdık! Google payımızı %80’lere çıkardık!” demek yetersiz bence… Bu veriler her üyenin sayfasında bulunmalı. Mademki bu bir başarı, bu başarıya katkı sağlayan üyeler de bilinmelidir sanırım. Yapılacak iş gayet basit!

Raporlarım sekmesindeki Kadın/Erkek toplam verileri sayfalarımızda yansıtılmalıdır. Kaç kez okunduğumuzu, yazı başına okunma oranımızı, aldığımız yorum ve mesaj sayılarını herkes biliyor.

Oldu olacak “Hangi kesim tarafından okunduğumuz da” bilinsin.

Yanıtlanması gereken sorular oldukça fazla…

Milliyet İnternet üyelerinin(sayfalı/sayfasız) siteye sağladığı hit (%40) niye küçümseniyor?

Yazıları çiçeklendiren “yorumlar” onlardan gelmiyor mu?

Hem sonra bu okurlar en çok hangi yazarları takip ediyorlar?

Google konusunda gösterilen başarı, niye bu okurlar karşısında da gösterilmiyor?

İşin özüne gelince…

Hepimizin kafasında oluşmuş bir MB şablonu var. Tanımlamalarımız da oldukça farklı. Yazma amaçlarımız da değişik haliyle… Ama sonuçta bizler bir bütünü oluşturuyoruz. %60’ı ele alıp, %40’ı görmemezlikten gelmek pek doğru olmasa gerek.

Dalsız ağaç olmaz! Olmaz ama o dalları da tutan gövdedir sonuçta!

Taşıyıcı gövdeye özen gösterilmezse o dallar da kurur günü gelince.

Kurur!

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..