Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '10

 
Kategori
Spor
 

Efes Spartak yaparız

Sayın okurlar Efes Pilsen kapanmalı mı başlıklı bir yazı yazmıştım anımsarsanız. Ben yazılarımı değiştirmem. Arada bir okurum ama özellikle çok büyük bir kelime hatası yapmamış isem yazıyı hatası ile bırakırım. İçeriği kesinlikle değiştirmem. Örneğin otomobil yazacaksam obomotil yazmışsam bunu bırakırım. Şimdi ricam önce 21 mayıs 2010 tarihli bu yazının tamamını okuyun. Sonra bugünkü Hürriyet gazetesinde 7. sayfada Sn. Tuncay Özilhan' ın belirttiği noktaları okuyun. Ama ben her iki metinden de alıntı yapacağım.

21 Mayıs 2010 tarihli yazımdan ilk alıntı ".....bürokrasiden de üzüntü mesajları geldi ve bu kararın eski klupleri kapsamaması vb yönlerde çalışmalar yapıldığı açıklandı. Bu nasıl olabilir ? Ya karar doğrudur eski yeni herkese uygulanır, kapatırım diyen kapatır, ya karar yanlıştır eskisi yenisi farketmez karardan dönülür. ...."

21 Mayıs 2010 tarihli yazımdan ikinci alıntı. ".......Sn. Özilhan birebir aynı kadroyu Efes Pilsen Holland adı ile Hollanda ligi üzerinden sahaya sürse ne yapacağız. Euroleauge maçları yayını duracak mı? Ve eğer bu olanak varsa basketbolun B harfi ile ancak ilgilenen Hollanda bu öneriye kucak açmaz mı? Unutmayın çağımız bir marka olma çağı ve Sn. özilhan için de ülkesine yaptığı katkı kadar markası da önemli. Bu nedenle burada kapanan bir klup başka yerde açılır ve aynı isim ile izlemeye ve günün birinde bir Hollanda takımının başarılarını alkışlamaya başlarsak hiç şaşırmam."

Bu alıntı ise bugünkü Hürriyet gazetesinden Sn. Tuncay Özilhan' ın söyledikleri. “Şimdi yönetmelik üzerinde çalışılıyor. TOBB’a göndermişlerdi, biz de görüşlerimizi bildirdik. Mevcutların korunması, kısıtlamanın bundan sonrakileri kapsaması gibi bir ara yol önerisi var. Ancak, bu gelişmeler bizi üzüyor. Mantığın bu işin içinden doğru çıkacağına inanıyoruz. Ama bu haliyle geçerse takımı mecburen kapatacağız. Tiyatroya, sinemaya Blues’a verdiğimiz destekleri keseceğiz. Türkiye’de bir alkolizm sorunu yok. Kişi başına saf alkol tüketimi 1 litre. Avrupa’da 8, Rusya’da 18 litre. Yasaklarlarsa ne olur, Türkiye’de yapamadığımız sponsorlukları biz de faaliyet gösterdiğimiz diğer pazarlarda yaparız. Efes Pilsen olmaz da Sırbistan’da Efes Partizan olur, Moskova’da Efes Spartak olur.”

Evet sayın okurlar benim yazdıklarım ile Sn. Özilhan' ın söylediklerinde özellikle koyu bölümleri okurmusunuz. İşte benim yandığım her açıdan bu. İlk olarak ben neden köşe yazarı olamadım, buna yanıyorum. Neden herkes Efes' in başarılarını övüp kapanmasın diye uğraşıyor. Oysa sorun Efes' in kapanıp kapanmaması değil bir mantık. Bunu marka sahibi bile vurguluyor. İkincisi bu kadar aklın yolu bir mantık açıkken bu yasalar / bu düzenlemeler nasıl düşünülüyor buna yanıyorum. Anımsayın lütfen her yazımda hiçbir siyasi iktidarı özel olarak suçlamadım. Hep bizden başlayıp piramidin ucuna kadar giden bir mantık aynılığından bahsettim. İşte medyanın olaya yaklaşımı bu, bürokratın önce yazıp sonra çözmeye çalıştığı yönetmelik bu, işte o vatandaşın ve bürokratın siyasi partileride gelmiş geçmiş sahip olduğumuz bu partiler. Ve sonuçta sahip olduğumuz toplumsal yapı bu.

Lütfen çok basit bir olayın bile icra ediliş / edilemeyiş tarzına bakın ve karar verin biz daha karmaşık konularda ne yaparız.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..