Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '11

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Eğitim Neferi

Eğitim Neferi
 

Ben bir çalıkuşuyum
Yurdumun en ücra köşelerinde
Görev almak üzere yürek çırpınışları içinde bekleyen.

Ben bir ressamım

Önümdeki bembeyaz  tuvallere
Ebem kuşağındaki en güzel renkleri nakışlayan.

Ben bir bahçıvanım
Her yıl renk renk desen desen çiçekleri yetiştiren.

Ben  bir  heykeltraşım
Elimdeki o  tertemiz, saf yumuşacık hamuru
Mürşidimizin gösterdiği yolda şekillendirip törpüleyen.

Ben bir şairim
Onlara dünyanın en güzel duygularını geçiren.


Ben bir mühendisim mimarım
Temellerini iyi atıp geleceklerini inşa edip bezeyen

Ben bir terziyim
Onların ömür boyu taşıyacakları kişiliklerini ölçen biçen diken.

Ben bir  pusulayım
Daima doğru yolu gösteren,
İstikamet  tam bağımsızlık ülkümüz cumhuriyet.
İlim  Çin'de de olsa gidip bilgilenilecek.

Ben bir anayım babayım
Sırtlarını sıvazlayıp burnunu terini silen.

Ben bir çiftçiyim
Ektiğim nadide tohumların semeresini görmeyi bekleyen.

Ben bir sevgi kelebeğiyim
Bir günlükte olsa ömrüm
Güzellikleri saflığı zarifliği kardelenlere dokunmayı simgeleyen.

Ben bir sanatkarım
Hayatın renklerini musikinin o güzelim sedalarını
Kilim gibi dokuyup oya gibi işleyen.

Ben bir haritayım
Yedi  bölge dört  iklimi gösterip uzakları yakın eden
Hayatın engebelerini yaylaların serinliğini
Denizlerin turkuaz rengini
Ovaların bereketini nehirlerin cana can kattığını
Yolların uzakları yakın gurbeti sılaya bağladığını
Medeniyetler beşiği yurdum Anadolu’ mun
Taze bir gelin gibi üç kıtaya serpilip salındığını
Altın Boynuz  Haliç' imin çapkınca kıyılara göz kırptığını gösteren.

Ben bir mumum
Etrafını aydınlatırken kendisi eriyen
Yeni nesil benim eserim olacaksa Ata' mın dediği gibi
Eriyinceye kadar mutlulukla ışıldamayı vadeden.

Ben bir  cumhuriyet kadınıyım öğretmenim
Yaşı yoktur öğrenmenin öğretmenin
Tanrı eğer yeryüzüne inerse seçeceği mesleğin
Onurunu gururunu taşıyan bir neferiyim..

 

 
Toplam blog
: 64
: 325
Kayıt tarihi
: 25.11.11
 
 

Öğretmenin, öğrenmenin yaşı yoktur felsefesine inanan öğretmenim. Yıllarca okuyarak belleğimde ol..