Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
71
 

Elinden yiyecek düşmeyenlere gelsin

Elinden yiyecek düşmeyenlere gelsin
 

Gün içinde sürekli bir şeyler yiyor ve kendinizi bundan alıkoyamıyor musunuz? Bu yüzden de hiçbir zaman diyetleriniz uzun sürmedi değil mi? Yemek yeme ihtiyacı hayatın her anında olmak üzere stres, heyecan gibi durumlarda daha çok kendini gösterir. O zaman hayatınızı kolaylaştıracak ve size sağlıklı beslenmenin kapılarını açacak öneriler.
 
En önemlisi ‘Kahvaltı’. Güne dengeli bir kahvaltı ile başlarsak iştahımızı da dengelemek kolay olacaktır. Çünkü geceden kalan hipoglisemiyi düzene sokmak vücuda toktuk sinyalleri vererek açlığınızı azaltır. Kahvaltıyı atladığınızda diğer öğüne kadar sürekle bir yeme isteği ile başetmek zorunda kalırsınız.
 
Günün diğer öğünlerinde de tek tip besine yönelmeyecek şekilde hem karbonhidrat hem de protein olan bir menü seçin. Karışık beslenme ile kan şekerini normal düzeyde tutarak açlık sinyallerinin önüne geçmiş olursunuz.
 
Beyaz un, şeker ve işlenmiş, paketlenmiş gıdaları hayatınızdan çıkarın. Bu tür ürünler genelde yüksek ama boş enerji kaynağıdır. Tokluk hissi vermez ve kısa sürede tekrar acıkırsınız. Bunlar yerine meyve, sebze, tahıllı gıdalar gibi lifli besinleri seçerek, hacimce büyük ama kaloride az beslenmiş olursunuz.
 
Atıştırmalık olarak seçtiklerinizin sağlıklı ve kararında olmasına dikkat edin. Zira çok yağlı ya da basit şekerli gıdalar tatlı yemeğe isteğini daha da arttırır.
 
Her istediğinizi yemeyin. Canınızın çektiği ürünleri düşünün ve birine karar verin. Ufak bir kaçamak geri dönüşlüdür ama fazlasının zararı vardır.
 
Boş vakitlerinizde durduğunuz yerde acıkmış gibi hissedip sırf zaman geçsin diye bir şeyler yemek istiyor olabilirsiniz. O zaman size tavsiyem kitap okuyun, yürüyüşe çıkın, oje sürün ya da bunlar gibi sizi oyalayacak şeylerle meşgul olun. Dikkatinizi dağıtıp yemek yemeyi aklınızdan çıkarın.
 
Kendinize uygun egzersiz programı yapın. Araştırmalara göre aktif kişiler daha az yemek yemeyi düşünür. Bu sayede hem düzenli beslenmiş hem de kilonuzu dengede tutmuş olursunuz. Egzersiz sırasında salgılanan hormonlar sayesinde de stres, sıkıntı ve heyecanla daha kolay mücadele edersiniz.
 
Hemen pes etmeyin. Her şey için biraz sabır gerekir. Zaman geçtikçe sağlıklı beslenmek size daha cazip gelecek ve hayatın tadına varacaksınız.
 
Sağlıklı günler dilerim…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 177
Kayıt tarihi
: 21.11.16
 
 

Branşı: Diyetisyen   Bölüm: Trakya Üniversitesi / Beslenme ve Diyetetik ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster