Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Motor Sporları
 

Enduro ruhu analitik olarak nasıl ölçülür?

Enduro ruhu analitik olarak nasıl ölçülür?
 

Merhabalar bu kısımda motosiklet sevdası üzerinde duracağız. Biraz daha özelleştirirsek motocros ve enduro klasmanında yarışacağız. Özgürlükle ilgisi mi?

Nedir motosiklet sevdası? Rüzgara olan aşk mı? Güce olan aşk mı? yoksa güce olan hayranlık mı? yoksa bu güce sahip olmanın verdiği mutluluk mu? sınr tanımama mı? engel aşma mı? yetmeme mi? bunları aşağıda açacağız...

Bu sorunun cevabı elbetteki tartışılır. Ama belkide pozitif bilimlerdeki gibi bunun da tek bir gerçek cevabı vardır. Bakalım bu cevabı bulabilecek miyiz.

Motosiklet sevdası olan kişilerin büyük bir kısmı çeşitli etkenlerden ötürü bu sevdalarını gerçeğe dönüştüremezler. Dönüştürenler ise gerçek motosiklet ustaları olurlar. Ama bu motosiklet tutkusu ve motosiklet ustası olmanın dereceleri nelerdir? hangi etkenlere bağlıdır?

Aşağıda bana göre gerçek bir motocroscu veya motosiklet ustası aşağıdaki dört maddenin değişik oranlarda karışımından oluşur. hepsininin maksimizasyonu amacıda maksimize eder.

Madde 1: Çoğumuz çocukluğumuzda bisiklete tutkun olmuş, daha önce gidemediğiiz yerlere daha önce gidemediğimiz kadar hızla bisiklet sayesinde gitmişizdir. Çoğumuzun rüzgarla tanışıklığı ciddi anlamda onunla olmuştur. (şimdi bebek arabaları var ama o sayılmaz)İşte orada çoğu bisikleti olan kişi elenerek, bir kısmı olayı aşmış ve içindeki tutkuyu ortaya çıkarmıştır. Tutkusu olupda Sahip olamamayı ben kabul etmiyorum. Tutkusu olan bir şekilde sahip olur. bknz. bisiklet tutkusu

Bu işin devamında, yat tutkusu, uçak tutkusu, paraşüt tutkusu gibi olaylar takip etmektedir. Bunu biliyor ve görüyoruz.

Olay aslında tek bir şeye dayanmaktadır: SINIR TANIMAMAK:ÖZGÜRLÜK TUTKUSU. İşte bu madde bu özelliğinizin bulunma oranını temsil ediyor.
ben çoğu zaman karşımda bir tepe, dağ, çukur gibi normalde gidelemeyecek yerleri gözüme kestiriyorum. Oraya çıktığımda büyük bir keyif duyuyorum. Bunun adı tam amaca ulaşmanın verdiği haz derken, ne mi oluyor? karşımda daha yüksek veya daha derin bir dap/tepe veya çukur görüyorum. Mutlu olup kaskı çıkarıp manzaraya bile bakmadan bir sonrakine yöneliyorum. Ve genelde hep görüş alanında başka bir hedef oluyor. Bazen oraya gittiğimde bir öncekinin daha mı yüksek görünüp görünmediğini sorguladığım oluyor.. çoğu zaman taakatim tükenene kadar bu tekrarlanıyor. Dünyadan uzaklaşım hep bir sonrakine... genelde dönüş için ya hava kararacak, ya depo boşalacak 8ancak yedekle dönülebiliyor) yada lastik patlayacak.... genelde o en son tepede karşımdaki manzaraya bakarken yavaştan yavaştan irkiliyorum kendime geliyorum ve evde beni canım eşim bekliyor..geç kaldım yine..bir bahane bulmalıyım.. korkuları... Ayrıca artık eve en erken şeklide ulaşmaktan başka amaç kalmamış oluyor. Güç tükenmiş, hava kararmak üzere, aklında ne diyeceğin, dönüş genelde ızdırap oluyor. Ayrıca zaten genelde tepelerden motorla iniş çok zor ve yorucu oluyor. Hele birde taşlıksa o zaman durum kötü el hep frene ve debreyajda yavaşlayınca da kontrolü olmuyor ki bu aletin ağır... arkadaşların motorları 150 kg aşağı değil. çok zor tek çıkar korkmamak.Bu 3.maddenin konusu açmamayım.

Madde 2 : Hiç motocros yarışlarına gittiniz mi bilinmez. Gnelde en güzel tezahüret VER GAZI abi VER gazı..dır. .. Bu durumda genelde yarışcı gazı sonuna kadar açar ve genelde bu durum motoru daha iyi toplamasına sebep olur. kontrol edebildiği kadar her aşamada gaz vermek iyidir. Ama bu tezahüret aslında motora gaz vermek için değildir sürücüye gaz vermek içindir.

Ben genelde yapmak isteyip de durduk yere yapılmayacak kadar ilginç/ tehlikeli/ anormal şeyleri yanımdaki uyanık bir arkadaşımın beni gazlamasını sağlayarak yaparım. "-sence şu dağa çıkabilirmiyim?" "sence şu kızı öpebilirmiyim?:)" gibi.. onlar gazlandı eneyi diye düşünedursun, ben istediğimi başarırım. Demek ki neymiş 2. Madde GAZLANMA YETENEĞİ...

Madde 3 : Bu durumu açıklamak şöyle mümkün. tam yokuşu çıkmaya yeltendin ve gazı aldın, tam bu sırada yokuşun tepesindeki taşlara gözün takıldı arkaya baktın çok çıkmışsın, yana baktın şaranpol... işte tam bu aşamada içine korku düştü mü iş bitti, genelde geri dönüşü yoktur. ileri de çıkamazsın. Motor çıkmaz hız kesmişsindir. Demek ki neymiş KORKUSUZLUK, CESARET....

Başıma ençok artçı aldığımda geliyor.. tam patikada gidiyoruz. karşıda azman bir çoban köpeği görünüyor. Artçının yusuflamasını ben hissediyorum, daha sıkı sarılıyorlar.. hatta daha ileri gidip diğer tarafa yatıyorlar... tabi köpek kardeşde bu korkuyu (adrenalin) sezip hızlıca tam ileriye doğru koşarak bizi ileride yakalıyor... ben telkin etsem de olmuyor.. yusuf korku... belki gaz ellerinde olsa sona asılacaklar kontrol de ellerinde değil. tek şey tırsmak. ama şunu biliyorum iyi motorcu KORKMAZ.

Madde 4: Genelde iyi motorcuların iyi motorları vardır. Bunun için de kabarık cüzdanları. Bu işte makine, ekipman, kıyafet c.s. çok önemli olduğundan ve ne yazık ki ülkemizde bunlar çok pahalı olduğundan maalesef ZENGİNLİK de bir gösterge oldu.

işte bisiklet hikayesindeki gibi Tutkusu olup da daha ucuzlarıyla idare edilebiliyor elbetteki, ama yetmiyor be kardeşim uymuyor, yakışmıyor. Bu madde imkan meselesi diyecek fazlaca bir şey yok...

Ancak madde 4'ün alt bendi olan başka bir konu var ki...bu üst ana maddeyi doğrudan etkilemekte... Benim üst maddeyle bu aşamada allah şükür pek sorunum kalmasada Ailenin ve/veya Eşinin paranızı bu işe yatırmanıza muhalefet etmemesi gereklidir. Eee hayat ortak.. Rızaları olmadan yapmak da yakışmaz. Eğer aileniz/eşiniz sizdeki makinenin ve ekipmanın yettiğini ve daha fazlasının fuzüli olduğunu düşünüyor ise 4. madde kısıtlanır.

Şimdi tüm yukarıdaki maddelerden bir matris oluşturalım. Bunları yüzdesel olarak ifade edelim. sonucunda ne kadar iyi motorcu olduğunuz ortaya çıksın...

1x5 lik yatay matris ve yüzdeler %10=0.10 olsun
(madde 1, madde2, madde3, madde4, madde4.a) determinantını (transposesini almayın:)) alın, motora kenara yazın :)

Bu sonuç ne mi diyor? herhangi bir faktör eksik olsa da örneğin paran olmasa da çok başarılı bir motorcu olabilirsin. Sonuçta ilk üç madde seninle ilgili....Yürekle, gönülünle, özgürlük isteğinle, cesaretinle...

neyse bende bu oran nasıl mı?(0.90,0.90,0.75,0.25)

http://www.enduroclub.org

http://ozgdemir.blogspot.com/2006/11/motosikletmotocrosenduro

Özgür Demir(kasım 06)

 
Toplam blog
: 6
: 2003
Kayıt tarihi
: 06.11.06
 
 

Burada çeşitli başlıklarda ilgi alanlarımı ve bu alanlardaki düşüncelerimi paylaşmayı amaçlıyorum.....