Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '20

 
Kategori
Deneme
 

ESKİ GİBİ

ESKİ GİBİ

 

Bir durgunluk var üzerimde.. Hissediyorum kendimde. söyledikleri gibi.  Dingin bir sabaha uyum içinde. Bu dinginlik sabahın güne başlamasındaki enerji toplaması gibi değil. Sanki artık akşam olmayacak gibi. Enerji bitmiş son kalanların hareketi gibi. Gün doğumu gün batımı arası gibi. Ömür gibi. Doğmak büyümek, mücadele etmek ve ölüm. Ölümü bekler gibi. Günbatımı sabaha hazır ama ben yeni bir güne, yeni bir umuda hazır değilim.

Umutlar bitmiş, beklenti bitmiş, yaşanan yaşanmış yaşanmayan yapılamayan bırakılmış. Askıda kalmış duygular. Atılmayı bekleyen eskiler gibi.

Eskidim ben de. Birinin beni atmasını bekler gibi. Çengelde tutlmam gibi. Boşlukta sallanmak gibi.

"eskiler alıyorummmm"  diye bağırıyor türkü söyler gibi çığırıyor... eskici dört teker tahtasını sürerken..

Üzerinde eski çokça kararmış sarısı azalmış eski bir gramofon.

Bir plak koysam çalar mı bilinmezinde ki gibiyim!

Ses var ses yok

Plak var, iğne yok

Merak yok

meraklısı yok

Antika diye bir köşede tutacak  yeni bir sahibi çıkar mı bilinmez.

Köşelik, müzelik insanlar gibi.

Kıymetli olsa idin ne işin vardı o eskicinin arabasında..

Eskici de umut var demek ki. Problem gramofonda. Onu dinleyecek yeni birii olur belki

Ne senin ne gramofonun şansı yok bil bunu eskici.

Eskiler alıyorumm

Ben de eskiyim hey eskici ama artık bir ses vermiyorum. Yorgunum yaşamaktan, hayallerden, solan umutlardan, hep inanmak istediğim ama hep kıran insanlardan,, kaybolanları aramaktan. Ondandır bu durgunluğum. Meraklanmayın etrafımda olmuş gibi olanlardan.

Dolu bardağı bir damlanın taşırması gibi bir söz, bir kayıp, bir umutsuzluk seni taşırır. Durgunluk kalandır sana armağan. O bardak öylece durur. Ya güneş kururtur ya damla damla çeker cam suyunu.. Bitiş kaçınılmaz. Ölümdür bazen. Güneş birden kavurur seni. Beklemek te ölümdür. Gelmeyecğini bildiğin beklenenler. Yorgunluktur sessizlik.,tekerleksiz dört koluu bir kutudur senin eskicinin sürdüğü.

Eskiler alıyorum diyen sesiz bir ses duyulmayan.

Sen misin! eski bir gramofon musun

kimseler bilmez.

"Ben eskiler alıyorum yeniler sizde kalsın diyor sanki biri!

Ses nereden

kim eskici

Ben kimim

Gramofon kimindi?

??????????????

 

Cahide Yormaz    öz

feneryolu

8.Mart Emekçi Kadınlar günü

Ben kadın mıyım

Emekçisinden

umutları emekleri sergilenen...

Satış mı

Kaçış Mı

var mı bilen

 

 

 
Toplam blog
: 53
: 117
Kayıt tarihi
: 18.10.14
 
 

Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce bölümü ve Dil ve tarih Coğrafya Fakültesi Mezunuyum. MTA da Jeomo..