Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Eyvah! Kurtlar Vadisi yine başladı...

Eyvah! Kurtlar Vadisi yine başladı...
 

Şunu çok emin olarak söylüyorum: Halkın yüzde doksanının Kurtlar Vadisini istediği şekline sonuçlar çıkan tüm anketler aldatmacaydı. Anket yapanlar masumdu ama o anketler manüpüle edilmişti yani başkaları tarafından hile karıştırılmıştı. Şimdi eski bölümleri yeniden yayınlamaya başlamalarının gerekçesi olarak toplumun anketlere yansımız “Kurtlar Vadisi” aşkını söyleyecekler. Ben inanmıyorum, inanmak isteyenler inanmakta serbest. O günlerde anketlerdeki hileyi anlatabilmek için çok çaba harcamıştım (1).

Kurtlar Vadisi yayına başladığında bu tehlikeyi anlatmaya çalışmıştım. Sorun dizinin Polat Alemdar gibi toplumda olmaması gereken bir kişinin kahramanmış gibi gösterilip gençlerin idolü olma tehlikesindeydi. Geçen yıl tekrar yayın yapıldığında gördük, kızlar Polat Alemdar’a aşıktı ve liselerde her sınıfta birkaç Polat Alemdar vardı (2). Kötü idoller gençler için en tehlikeli yol göstericilerdir.

Anketler Polat Alemdar aşkıyla tepelere vursa da RTÜK sorumluluğunu yerine getirdi ve dizinin yayınlanmasını engelledi (3). Bu engellemesi nedeniyle RTÜK hem alkışlandı hem de eleştirildi, ben alkışlayanlardandım. Bu akşam eski bölümleri yeniden yayınlanınca 444 1 178 numaralı telefonu arayıp şikayetimi yapıp endişelerimi anlattım. “7+” ve “Şiddet/Korku” uyarısıyla başladığını ama yetmeyeceğini ve “18+” gerektiğini söyledim.

Şimdi RTÜK’ü yeniden göreve çağırıyorum. Diziyi yayından kaldırtın. Bu bölümlerin eskiden yayınlanmış olması yeniden yayınlanması hakkını doğurmaz. O zaman kimse tehlikenin farkında değildi ama şimdi farkındayız.

(1) Dikkat! Anketler manüpüle ediliyor: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=26407
(2) Eyvah kaçın! Kurtlar Vadisi geliyor: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=24442
(3) İstedik, yayından kaldırıldı: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=26283

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..