Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '08

 
Kategori
Spor
 

F.Bahçe tarih yazdı, Ahmet Çakar'da!..

F.Bahçe tarih yazdı, Ahmet Çakar'da!..
 

''Bin Düşün, Bir Söyle!..''


Futbol'la çok fazla alakalı değilim. Tuttuğum bir takım da yok...Fakat buna rağmen çocukluğumdan beri, elime gazeteyi almışken spor sayfalarında, daha çok spor yazarlarının yorumlarını okumayı severim. Bu vesileyle bir çok spor olayından da haberdar olurum.

Gazeteleri ve yazarları, şimdi de internet'ten okumaya çalışıyorum...Zaman zaman da spor programlarına bakıyorum.

Dün akşam da, internet'e girdiğimde Eski Hakemlerimizden Sn.Ahmet Çakar'ın, akşam oynanan, FB-Sevilla maçı öncesi, bir TV programında; ''Fenerbahçe turu geçerse, bikini giyerim...'' şekl'indeki sözlerini okumuş ve içimden; '' ya bir de FB turu geçerse, ne yaparsın eey Ahmet Çakar?..'' diye geçirerek gülümsemiştim...

Zaman zaman insanlar, değişik konular için; ''sakalımı keserim'', ''bıyığımı keserim'', ''etek giyerim...'' vs. gibi tartışmalara girerler.Hatta geçmişte, ''Bu seçimde biz, yüzde bilmem kaç'ın altına düşersek Başkanlığı bırakırım.'' veya ''şu kadar milletvekili çıkaramazsak siyaseti bırakırım!..'' gibi iddialarda bulunan, siyâsîleri çok gördük...

TV Programlarında, katılımcılar arasında ''reyting artırmaya'' yönelik, muvazaalı tartışmalara, kavgalara vs.çok rastladık bugüne kadar...

Fakat, Sayın Ahmet Çakar'ın söylediği; ''Fenerbahçe turu geçerse, bikini giyerim...'' gibisini, bir erkeğin dediğini hiç duymadım. Var'sa bile, en azından ben bilmiyorum...

Konuşmalarında ''reyting uğruna'', rol yapmadığına inanıyorum. Yapıyorsa bile, bunu hiç belli etmeden yaptığından dolayı, ayrıca tebrîke şâyandır diye de düşünüyorum. Çünkü o kadar inandırıcı rol yapmak herkes'in işi değil...

Tıbbıye'yi bitirmiş olmasına rağmen, futbol arenasında, çok ehemmiyetli bir yeri olan hakemlik'te (bana göre) güzel bir kariyerin ardından, spor yazarlığı ve TV programcılığında da başarılı bulduğum, ender insanlardan birisi'dir Ahmet Çakar.

Sayın Ahmet Çakar, yorumlarından ve yazılarından gördüğüm kadarıyla; mertliğine, doğru sözlülüğüne ve dürüstlülüğüne inandığım, yine ender şahsiyetlerden birisi'dir.

Dün akşamki (04.03.2008, çarşamba) FB-Sevilla karşılaşmasından önceki, ''Fenerbahçe turu geçerse, bikini giyerim...'' ifâdesini keşke hiç kullanmamış olsa idi. Bu sözü, kendi bilgilerine ve tecrübelerine dayanarak söylediğine inanıyorum...Fakat, futbol bu. Bir oyun, bir yarıştır...Oyunda ve yarışta, bir bakarsınız en güçlüler, en güçsüzlere mağlup olabilirler. Sayın Çakar da biliyor ki, insanlık bunun örnekleri ile doludur.

Bugün, Sabah'taki yazısı'nı okudum. Tabiidir ki, FB'yi öven yazısı'nda ''F.Bahçe tarih yazdı'' başlığını kullanmış. Fakat yazısında; ''Fenerbahçe turu geçerse, bikini giyerim...'' ifâdelerine âit bir açıklama göremedim. İnternet'te de, bununla alakalı bir açıklamasına rastlıyamadım. Öyle zann'ediyorum ki bu açıklamayı mutlaka yapacaktır Ahmet Çakar. O'na yakışan da budur zâten.

Dolduruşa gelip te, bikini giyeceğini hiç zann'etmiyorum. Çünkü bu, O'nun kariyerine ve şahsiyyetine uygun değildir.

Ortada, sarfedilmemesi gereken yanlış bir söz var. Eğer FB turu geçememiş olsa idi, mes'ele yoktu. Sn. Çakar'ın bu ifâdeleri o zaman, bu iş'te ne kadar mühim bir otorite olduğunu, bir kat daha perçinlemiş olacaktı. Bu söz ve FB'nin turu geçmiş olması, O'nun bu iş'teki otorite oluş vasf'ını ortadan kaldırmaz ama söylenmese daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

Keşke Sn.Çakar bugünkü yazısında bu mes'eleden bahs'edip, kendince açıklaması ne ise söylese idi, bence daha ''yahşi'' olurdu. Sn.Ahmet Çakar, bu sözü sarf'etti diye bikini giyecek değildir herhalde?!..Çünkü bu, O'nu daha da küçültü bence...Tam bir şovmen olduğu görüntüsü vermiş olmaktan kurtulamaz artık. Bundan sonraki bütün söz ve hareketlerini, bu şekilde değerlendirmemiz gerekir. En azından benim nazarımda, o ağırbaşlı Ahmet Çakar olmaktan çıkar artık.

Tahmin ediyorum Sn.Çakar bu sözü, F.Bahçe'li futbolcuları tetiklemek için de söylemiş olabilir. Belki de; onların, bir nebze de olsa kararlılıklarını artırmada, bir itici güç olabilir diye de söylemiş ola ihtimali de var. Hangi takımı tutarsa tutsun, O da FB' nin yüzde binbeşyüz, tur atlamasını arzu ediyordu dün gece.

Zann'ediyorum, bikini giymeden bu sözlerine, makul bir açıklamaı getirecektir sayın Çakar...

Sağlık ve Muhabbetle...

Bektaş Azizoğlu
05.03.2008, çarşamba
Üsküdar-İSTANBUL

 
Toplam blog
: 344
: 580
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İlkokul'u Düzce'nin Gölyaka İlçesi, Açmaköy'ünde bitirdikten sonra, Ortaokul'u Gölyaka'da okuyup,..