Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '12

 
Kategori
Futbol
 

Futbol Ayıbı

Futbol Ayıbı
 

Bir futbol 'ayıbı'nı izledik..

Karanlıkta ve 3 saat sonra verilebildi bir şampiyona kupası.. 
'Dünya derbileri' arasında gösterilen bir karşılaşmada maalesef dünyaya rezil olduk.
Fenerbahçe futbolcusuyla değil ama taraftarı ile sınıfta kalmıştır.
 
Diğer dünya derbilerine bakın Barcelona - Real Madrid maçlarına, Manchester United - Manchester City ya da Inter - Milan maçlarına bakın.. Böyle olaylar duydunuz mu?
 
Gergin olması beklenen bir maçtı. Daha doğrusu gergin olması çok normal olan bir maçtı. Çünkü bir sezonun yükü sadece bir maça yüklenmişti. Bir yanda normal sezonu 9 puan farkla bitiren ve istikrarıyla şampiyonluğu sonuna kadar hakeden Galatasaray diğer yanda doğru/yanlış birçok suçlamaya maruz kalan ve 'Süper Final' fırsatını iyi değerlendiren bir Fenerbahçe.
Taraftarı bırakın bir de futbolcuları düşünün. Olağanüstü stres yüklü olabileceklerini tahmin edebilirsiniz. 
 
Fakat taraftar bir türlü alkışlayamadı. Yöneticilerin alkışladığını ise ben görmedim. Fenerbahçe tarafında takdir edilecek iki hareket vardı, birisi maçın hemen ardından Alex de Souza'nın Galatasaray takımını alkışlaması ve ikincisi Volkan Demirel'in bir hafta öncesinden taraftarı sakin olmaya davet etmesi. Onlar ellerinden geleni yaptılar.
 
Taraftar olmayı bir türlü beceremedik. 5 takımımız Avrupa kupalarında mücadele edecek ve biz hala bu boyuttayız. Sosyal paylaşım sitelerinde büyük ihtimal ile Fenerbahçe taraftarının ilginç 'mazeret'leri yayılacak birkaç gün boyunca. Bu bir fotoğraf olabilir, bir söz olabilir ya da Muslera'yı hiçe sayarak Fenerbahçeli Semih Şentürk'ün attığı ve sayılmayan gol olabilir..  İyi ama Neden? Neden beceremiyoruz, 'Tebrikler' demeyi.. 'Alkışlamayı..' Alkışlanmayı haketmiyor mu o futbolcular.. 
 
Ben Fenerbahçe'yi son ana kadar yarışa ortak olmasından ötürü tebrik ediyorum. Umuyorum Avrupa'da ülke başarısı adına çok önemli yerlere gelirler. Ve yine umuyorum birgün Fenerbahçe TT Arena'da şampiyonluğunu ilan eder ve o zaman Şampiyonluk nasıl alkışlanır gösterir Galatasaray taraftarı, Fenerbahçe taraftarına da, bütün taraftarlara da. Çünkü şimdi öğrendi herkes : Her başarı alkışlanmayı hakeder, hiçbir takım oynanan futbolun önüne geçmemeli.. 
 
Ayıplanacak bir durumu ayıplamak yerine karşı tarafı dahil etmek aciz bir savunma mekanizmasıdır. 
'Sadece biz değil, onlarda aynısını yaptı' gibi şeylerin o kusuru örtmediği ve asla örtmeyeceği ve hiç kimseye yarar sağlamayacağı çok açık bir bir biçimde ortadadır. 
Ki EN BÜYÜK olmak, üç durumlu bir müsabakada her duruma hazırlıklı olmayı gerektirir.
 
Farkındaysanız ters çevrilen polis araçlarından hiç bahsetmedim, Şampiyonluk kupasını soyunma odasında vermek isteyen Federasyondan da.. 'Işıkların açılmaması'ndan da.  Çünkü bunlar zaten başlıkta yeterince kendini belli ediyor.. Ve aslında ben, benim bu başlıkla ne demek istediğimi herkesin anladığından eminim..
 
Galatasaray taraftarını, camiasını, tüm futbolcularını ve özellikle Fatih Terim'i bu başarıyı bize gösterdikleri için can-i gönülden tebrik ediyorum..
 
Bir ceza almaz ve Avrupa kupaları yolumuz kesilmezse de tüm takımlarımıza Avrupa yollarında başarılar diliyorum. 
 
 
*İlk kez farklı bir kategoride bir yazı yazmak istedim.. O 'aşk' ise bu da 'aşk' dedim belki.. Hiçkimse üzerine alınmasın, yorum ve eleştirilerde bulunabilirsiniz..
 
 
...
© hoPeace
13.05.2012  23:07 / İstanbul
 
Yorumlarınız için teşekkürler.
 
Toplam blog
: 73
: 495
Kayıt tarihi
: 28.03.08
 
 

Artık herhangi bir sayfaya baktığımda daha net bir görüntü oluşuyor. Her yazıda 'sen'i görüyo..