Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '08

 
Kategori
Kitap
 

Günaydın çocuklar, günaydın Zeynep Yalçınkaya

Günaydın çocuklar, günaydın Zeynep Yalçınkaya
 

İzlenimler

Gizemli Bir Söyleşi Nabide KILINÇ

GÜNAYDIN ZEYNEP YALÇINKAYA, GÜNAYDIN ÇOCUKLAR...

Elimde Zeynep Yalçınkaya hanımefendiden “Günaydın Çocuklar” adlı bir kitap bulunmaktadır.

Kitabın bana özel imzalandığı tarih 8.4.2008. Bu kitabı imzalayıp bana gönderen Yazarı, şair Zeynep Yalçınkaya’ya çok teşekkür ediyorum. Zahmet edip göndermişler. Peki Günaydın Çocuklar adlı kitap Nisan ayında gönderilmiş olduğu halde, bu kitabı incelemek veya bu kitapla ilgili düşüncelerimiz neden böyle gecikti? Kendimize göre bazı işlerimiz vardı elbette. En önemli neden de, kitabı öğrencilerime, yani kütüphanemin çocuklarına vermek, okutmak istedim. Gecikmeden dolayı, Fethiye’de oturan şairi Zeynep Yalçınkaya’yı telefonla arayıp özür diledim. Bunu yaparken kendisini şahsen tanımasam da inancım hoşgörüsü ve sevgisi idi. Zeynep hanım bana, çocuklara olan tutkunluğuyla geldi, kitabıyla...Çok mutluyum.Çünkü kütüphanemin çocuklarının gözlerine her baktığımda onlarda bulduğum kıvılcımlar ve öğrenme tutkusu, gülüşleri, sevgileri ben de çok anlam ve önem kazanmaktadır...O nedenle kütüphanemin adını” Sevgidir Kütüphanenin Adı” diye koydum. Kütüphane; öğrencilerimin cıvıltısı, neşesi , bir anlatımıdır. Kitap kurdu Sultan’dır, Nejla’dır, Esra’dır, Begüm’dür, İdil’dir, Hafide’dir, Ezgi’dir... Gözlerindeki pırltıdır, kitaplar...

Kitabın içeriğini anlatmadan önce, şairi Zeynep Yalçınkaya’dan söz edelim; Çocuklara armağan ettiği şiirlerle dolu bu kitabını çocukları çok sevdiği için yazmıştır. Zeynep hanım hem bir öğretmen , hem bir annedir.Çocukların o güzel düşünceleri şaire güç ve esin kaynağı olmuştur.Hayata bağlamıştır.

Yeni bir kitaba dokunmak beni mutlu ediyor, bir gün eskiyeceği ve tozlanacağı ise hüzünlü demiştim yazılarımda. Kitabı önce yukarıda bahsettiğim üzere çocuklarıma verdim. Bu kitabı okuduklarında bana kitaptaki şiirlerle ve şairi ile ilgili düşüncelerini getireceklerdi.

Kitap kurdu Sultan ve Esra’nın şairde yakaladıkları duygu” çocuklara olan inancı ve onları çok sevmeseydi”.Benim kitap kurdum Sultan, en alta şöyle yazmış;” bu kitabı kaçmadan alın çocuklar” diyor. Belli ki kitabın bana özel geldiğini okumuştur.

Esra ise, sessiz, ince, hassas bir öğrencim. 14 sayfalık bir kitap incelemesi yazıp getirmiş bana. Her şiiri tek tek ele almış. Şiirdeki düşünceyi, şairdeki duyguyu dile getirmiş.Kitabı çok beğendiğini dile getirerek, gözlerini pencereden dışarıya daldırıyordu.Belli ki şairini düşünmektedir, duygularını.

Kitap kurdu öğrencilerime bu kitabı verip okuttum ama gelin bir de bana sorun sen ne düşünüyorsun diye? Yukarıda yazdım, yeni bir kitap beni mutlu ediyor, diye. Kitabın sayfaları iyice okunmuş, karıştırılmış, özümsenmiş.Kitap şu an yazarken masamda sağ tarafta durmaktadır sayfaları okunduğu için çok özgür duruyor... Sözü şuraya getirmek istiyorum; eski bir kitap ise hüzünlü demiştim. Bu kitabı Kütüphaneye koyacağım. Ama şairi Zeynep hanımefendiden yepyeni imzalı bir kitap daha rica ediyorum, özel arşivim için...her kitabın ben de anlamı ve önemi özeldir.

Zeynep Yalçınkaya, yaşam denilen milyon bilinmeyenli denklemin her bilinmeyenini şiir ve edebiyatla çözmüş ve her birinin sonucunu İNSAN ve SEVMEK olarak bulmuştur.

Zeynep Yalçınkaya 1948’te Seydiler köyünde dünyaya gözünü açmış, bir köy çocuğu. Nergisin , sümbülün kokusunun, lalenin renginin, papatyanın özgürlüğünün, karıncanın azminin, toprağın bereketi, güneşin yakıcılığının içinden gelmiş, okuyarak öğretmen olmuş.

Kitabın içinde Güneyde yaşayan çınar Ünal Şöhret Dirlik’in de bir yazısını okudum.

Sarı renkte kitabın kapağına çocuklar dizilmiş üst üste. Kapak tasarım Begül Özkoca’nın.Kitabın içinde şair yazar Mahmut Özkoca var. Begül Özkoca yakını olsa gerek.Şiirlerin içindeki resimler Adem Demirezen’e ait. Bu isimlerle tanışmıyoruz ama, yaptıkları iş ve emekleri var, Zeynep Yalçınkaya gibi hepsini emeklerinden dolayı kutluyorum.

Zeynep Yalçınkaya’nın kitabı, kocaman yürekli, sevgi dolu, gözleri pırıl pırıl çocuklara bir armağan.Kutluyor ve selamlarımı yolluyorum yöremin çocuklarından size sevgiler, sevgi boncuklarını yolluyoruz... Sağlıklar diliyoruz...Ellerinizden öpüyoruz... Yerkesik, 7 .Haziran.2008...

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..