Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Magazin
 

Güzellik yarışmaları

Güzellik yarışmaları
 

www.google.com görsellerden alıntıdır


Malumunuz geçen günlerde Miss Turkey 2009 gerçekleşti. Resimdeki arkadaşımız Senem'de ikinci oldu, kendisini tebrik ediyorum umarım isteklerini gerçekleştirme şansını yakalar. Nitekim bu konuda benim de bazı düşüncelerim var, bazı yaşanmışlıklarım var ve paylaşmak isterim.

Bu konuyu bir keresinde daha dile getirmiştim ve aslında amacım kimseyi karalamak değil. Ayrıca "dereceye giremedim bari çamur atayım" maksadını da taşımıyorum. 2003 yılında Best Model yarışmasına katıldım. O zamanlarda Onur adında, moda tasarım bölümünde okuyan bir arkadaşım vardı o aklıma girdi ben de denemek istedim. İlk önce Uğurkan Erez'le tanıştırdı ve Miss Turkey yarışmasına girmemi söyledi. Ancak dereceye girersem çalışmam gerekeceğini, yoğun olacağımı belirtmişti. O zamanlar da ikinci sınıftaydım ve okulum benim için çok daha önemliydi. Bir yıl sonra katılmaya karar verdim ve Best Model yarışmasına başvurdum. Açıkçası bu yarışma modeller içindir denilse de benim gibi sıfır tecrübeli çok katılımcı vardır. İşin komiği hep spor bir tarzı olan ben klasik kıyafetleri ve ayakkabıları eş dostan temin ederek elemelere gittim.

Şu anki bakış açımla o zaman ki bakış açım farklıydı ve "neden katıldım ki" sorusunu hala kendime sorarım. Netice itibariyle bu anlamda bir kaç dergi çekimi dışında modellik yapmadım. Zaten fotojenik değilimdir ve başarılı da olamazdım. Ama her yaşanmışlık güzeldir, her yaşanmışlık bir deneyimdir ve pişman da olmadım.

İlk elemeleri geçtim ki aslında beklemiyordum ve elemelerin akşamında kendimi Silivri Klasis otelde buluverdim. Bir haftalık kampın sonucunda ikinci elemeler yapıldı ve finalistler belirlendi. Nasıl olduysa orda da şansım iyi gitti finale kaldım. Eylül ayında ise Kıbrıs'ta finaller yapıldı...

Bakalım kimler vardı finalistler arasında: Şebnem Sürücü, Ece Gürsel(Miss Turkey ve Sweet Heart oarak tanınacaktı)l, Seda Ertan, Hande Subaşı( sonrasında Miss Turkey birincisi olup tanınacaktır, bu yarışmada gelecek vad eden model seçildi), Adalet Çimen (reklamlarda ve dizilerde yer alır), Meral Bayram, Şehnaz Özkaya... Bu isimlerin çoğu şu anda en popüler mankenler arasındalar fakat aynı şekilde çoğu Best Model'den değil, Miss Turkey'den sonra popüler olmuşlardır.

Final kampı Kıbrıs'taydı ve benim için tatil gibi oldu. Yarışmadan beklentim yoktu çünkü modellik yapmayı çok düşünmüyordum. Beklentimin olmamasının diğer bir sebebi de, provalar sırasında yerleşimden az çok dereceye girecekleri tahmin etmemdir. Ece Gürsel kendisine çok güveniyordu ve birinci olacağına emindi ancak Şebnem'in olacağını hissetmiştim. Verilen kıyafetler, sahnedeki yeriniz, sıranız, danslarda ki yerleştirilmeniz gibi konular biraz akıllı olanlara bir fikir verir zaten. Ayrıca basının kimlerle röportaj yaptığı da bir mesajdır. Yani belki derecelendirilme net olarak belli olmasa da, ilk 3 bilinir bu tarz yarışmalarda. Her ne kadar bu konu kabul edilmese de, içerisinde yer alan biri olarak bu konudan eminim.

Bu yazımı yarışmaları düzenleyenler veya saydığım isimler okuyacak olurlarsa eminim :"kıskandı, çekemedi çamur atıyor" diyeceklerdir ancak mühim olan benim de onların da aynı şeyi biliyor olmamızdır. Gösteri dünyasında bazı kişiler çeşitli sebeplerden dolayı birileri tarafından destekleniyor ve eğer akılları varsa bunu kullanıp ekmeğini yiyebiliyor. Nitekim bunu kullanamayıp sönüp giden çok yıldız adayı da vardır.

Diyeceğim şu ki, Senem arkadaşım "sorular zaten verilmişti diyerek pot kırmış olsa da, bu gayet doğru ve bilinen bir olaydır. Bir çok iş gibi bu işler de danışıklı dövüşüklü yürütülmektedir ve izleyici olarak "Türkiye'de çok daha güzeller varken neden bunlar" sorusu gazetelerin yorum kısımlarında sorulmaktadır.

Nedeni çok basit: Güzel olmak yetmez. Torpil her yerde işler, ve bu tarz yarışmalarda da işlemesini şaşırarak karşılamamak gerek. Torpilsiz hakkıyla dereceye girenler de vardır mutlaka, ama onlar da yine kendilerini biliyorlar.
 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..