Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Hangi harfi ısırsam sen kanıyorsun

Hangi harfi ısırsam sen kanıyorsun
 

Üç yıl önceydi.

Bir kaçış tatili için yoldaydım.

Gecenin üçünde şiirim geldi.

Yanımda bir mısra yazacak kadar kağıt yok, muavinden peçete istedim o da yok.

Çıldıracağım...Yazmazsam unutacağıma kızmıyorum, ama çıldıracağım. Gazetenin üstüne yazmayı denedim, ama yazdıklarımı okuyamadım, okuyamayınca geri kalan kısmına devam edemiyordum çünkü.
Birden beynimde bir şimşek çaktı: Okumak için yanıma aldığım kalın şiir kitabının sayfalarını karıştırdım hızlıca, düşündüğüm gibiydi: Sayfalarda boşluklar vardı. Kalemi aldım yazdım ve bu şiiri hiç değiştirmedim.

Geçenlerde bir öğrencimin Turgut Uyar'la ilgili ödevine yardımcı olmak için kitaba bakınca şiirimle karşılaştım, sizinle paylaşmak istedim:

defter, tutmuş bırakmıyor

kemik testeresinden düşen harfleri

defter güneşi hapseden ayın mağrurluğunda

bu sefer de katilimin testere-resinde açmış tezgâhı...

ünlüleri kaçmış bir şiir kitabının çıplaklığında

karısını komşusuna kaptıran

kaplumbağayı kovalamakta..


boş sayfalarda, defter başlarında

nöbet tuttum uykum kaçmasın diye

şiirim kaçtı...

aradım
kalemimden atlayan paraşütü indirecek bir sayfa

alabalık yalnızlığındaki sayfaları aradım..


hangi harfi ısırsam sen kanıyorsun

su geçirmez saatin ıslanmaz mı yaşlılığı

başa dönelim

silginin çaresiz kaldığı harfe...


boş sayfalara yazamayan şaire dönelim..

evet paraşütüm indi

turgut uyar'ın kitabındaki satır aralarına...

(2007 kötü yaz)

 
Toplam blog
: 114
: 1620
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1964'te Ankara'da doğdum. Meslek lisesinin elektrik bölümünü bitirip fabrikada ve şantiyede çalıştım..