Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '14

 
Kategori
İlişkiler
 

Hangimiz prensesiz?

Hangimiz prensesiz?
 

Hiçbir kız çocuğu, güçlü kadın olmak için doğmaz. Hepsi masum hayaller kuran, şımarık birer prenses’e benzerler. Kaderdir onları cadı, fettan ya da güçlü kadın yapan. Tutulmamış sözler, yaşanmamış mutluluklar, ölümler ve ayrılıklar güç verir O’nlara. Kurulan hayaller, iskambil kağıtlarından kule gibi yıkıldığında; ezilmemek için o enkazın altında, güçlü olmak zorundadırlar.

Bu satırları okuduğum an son derece etkilendiğimi itiraf etmek zorundayım. Her zaman yaptığım gibi, bu satırların da gerçek sahibini araştırdım. Rana Şahnaz’ın “Bir Yalnızlık Tangosu” isimli kitabından alıntıymış. Bulup okumak lazım diye düşünüyorum.

Bu birkaç cümlenin beni neden etkilediğini sorguladığımda, anlatılan olgulardan neredeyse tümünü yaşadığım gerçeği ortaya çıktı. Eminim sizlerde de durum pek farklı değildir.

Evet, verilip de tutulmamış sözler… İlk fark ettiğinde bir şok yaşarsın. Sende yarattığı hayal kırıklığı bir yana, yaşanması muhtemel bir multuluğunu kaybetmiş olmanın üzüntüsü diğer yana… Al sana içsel mutluluk amacıyla mücadele verilecek önemli bir konu. Ne yapılacak? Unut gisin arkadaş! Olanla ölene çare bulunmazmış. Eh, ben de öyle yaptım tabii… O sözleri özenle unutmuşluğum vardır.

Yaşanmamış mutluluklar kısmını da elbette çoktan boşvermişim. Neden mi? Adı üstünde bir kere; geçmişte kalmış! Vahlarla, tühlerle mi uğraşacağım? Yoksa gidip gırtlağına mı sarılacağım; “Ey mutluluk! Yaşıyacaktım ben seni! Nereye gittiğini sanıyorsun sen!” Hani fena da olmaz böyle bir tavır ama çok riskli be arkadaşım. Yok mu başka mutluluklar? Git onlara baksana! Şurada üç günlük dünya!

Ayrılıklar elbette beni ben yapan olmazsa olmazlarımdan. Onlardan bir tomar biriktirdim ceplerimde. Ama bilirim; arada sırada ters yüz edip, ceplerimizi temizlemek lazım. Doğal olarak ağırlık yapıyorlar, insanı aşağılara doğru çekme eğilimleri var. Temizleyince rahatlıyorsun. “Gitmiş mi? Gitmeseydi iyiydi ama, madem gitmiş, demek ki gitmesi gerekliymiş.” Yaşanan her şeyin bir amacı var, değil mi?

O halde ben de bir prenses değilim. Çıkan sonuç bu.

Sanırım biraz cadı olabilirim. Bunu etrafımdakilere sormak lazım.

Cadı mıyım?

Öyleyim...

 
Toplam blog
: 43
: 983
Kayıt tarihi
: 22.04.12
 
 

İşletme  mezunu. Kurumsal şirketlerde satınalma, muhasebe, halkla ilişkiler üzerine çalıştı. Kişi..