Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayat kuponu

Hayat kuponu
 

Aman hayat kuponlarınızı kesmeye geç kalmayın!


‘HAYAT KUPONU’ KESMEK

Yeni evime taşınalı neredeyse iki ay oldu. Evi yerleştirdim. Çalışma odamda tek bir karton kutu kaldı. Ağzı açık boşaltılmayı bekliyor. Bir türlü boşaltamıyorum. Çünkü içinde, kutuyu boşaltırken çok zamanı alacak iş beni bekliyor. ‘Kupon kesmek.’

***

İçimde bir karton kutu var, boşaltılmayı bekleyen. Bir türlü boşaltamıyorum. Kutunun ağzı açık beni bekliyor. İş tanımı: Hayat Kuponlarımı kesmek.

***

Bu kupon kesme işini öyle hafife almamak gerek. Hafife alanların vay haline. Bugün yarın derken, bir bakmışsınız gazete dağı almış başını gitmiş... Hadi bir fırsatını bulup kuponları kesmeyi başardınız diyelim... Sonrası daha vahim!

İşte size vahimlik sebepleri:

1-Göz önünde olacağı için ve benim gibi düzen hastası biri için; kesim sonrası atılmayı bekleyen gazete dolu poşet yığınları.

2-Bu yığınlara geri dönüşüm bilinci de serpince ve belediyeniz evinizin yakınına bir geri dönüşüm kutusu bırakmadıysa, bu yığın ait olduğu yere ulaşmak için uygun zamanı bekleyecek... Devrimce tanımlaması: uzunca bir zaman göz önünde kalacak.

3- Eğer gazetelerinizi tarih sırasına göre dizmediyseniz, kuponları kesince; birde kuponlar arası bir tarih sıralaması işi ile uğraşacaksınız.

4-Kaçırdığınız kampanyalar varsa, kupon detayları okunup, hangi kuponu biriktirmenin en uygun olacağına karar vereceksiniz. Yani gerçekten ihtiyacınız olan ürüne değil, eldeki imkânlarla alabileceğiniz ürünle yetineceksiniz.

5-Bir üründe karar kıldınız ve elinizdeki kâğıtlar başka el açmaz. Bu sefer geçmiş tarihli kuponlarınızı kabul ederler mi? Etseler bile defosuz bir ürün kalmış mıdır ellerinde? Hayat/bayi size ne sunarsa kabul edeceksiniz!

Tıpkı, gecikmiş hayat kuponlarınızı yaşama kabul ettirmeye çalışmak gibi, vaktinde evden çıkamadığınız, yolda tahmin edemeyeceğiniz kadar çok trafik olmasından kaynaklanan vb. gecikmelerle trenin son vagonunu kaçırdığınız gibi. Oysa bilet elinizdeydi!

Şimdi soruyorum size; ellerinde ARTIK tarihi-saati geçmiş biletlerle peronda kalmış yolcuların, trenle giden yolculardan ne farkı var?

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..