Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Hayat zinciri

Hayat zinciri
 

Geldim.. İşte buradayım... Ben buraya niye geldim? Beni kim getirdi.. Tesadüf müydü?

Gazetenin daimi makalelerini hep internetten okurken burayı bulmam bir tesadüf müydü? Hayır.. hayır.. hayır.. Değildi.. Artık hiç bir şeyin tesadüf olduğuna inanmıyorum.. Yaşam yolculuğunda yürürken, ilerlerken artık hiç bir şeyin tesadüf olmadığını gördüm..

Kendi gözlerimle.. Kendi gözlemimle.. Ve kendi düşüncelerimle... Düşünceyle görmek mi? Evet düşünceyle görmek..

Ben artık düşünüyorum.. Uzun zamandan beri düşünüyorum.. Düşündükçe yaşamın basamaklarında bir adım daha yukarı çıkıyorum.. Yukarı çıktıkça yükseklik artıyor ama yükseklik arttıkça daha sağlam durmam gerekiyor çünkü risk de artıyor.. ayaklarımı daha sağlam yere basmam gerekiyor.. Hayat öyle bir zincir ki yaşam olayları öyle birbiriyle bağlantılı.. hepsinde bir neden sonuç ilişkisi var.. Herkesin hayatı böyle.. Ama kimse pek farkında değil..

Ben bir psikoloğum.. geçen gün görüşme yaptığım bir danışanım bana "Ben Şanssızım" dedi.. "Benim babam da şanssızdı, ben de şanssızım"..

Bak sen..

"Şanssızlığını sen yaratıyorsun" dedim, bana inanmadı.. "Evet evet, şanssızlığını sen yaratıyorsun" dedim. Bana gene inanmadı.. Hayatında başına gelen olayları anlattı.. Beraber zincirleri oluşturan halkaları keşfettik.. Ve çözüm bulundu.. Hayatta o kadar çok halka var ki. Ve biz bir halkayı yaşarken onun neden olduğu ve sonuç olduğu halkalardan yalnızca çok azını görüyoruz..

Her şey bir tesadüf mü? Hayır değil.. Hiç bir şey tesadüf değil aslında..

Ama anlatması zor..

Halkaların keşfedilmesi gerekiyor..

Faydası var mı? Halkaları keşfettikçe farkındalığın artıyor.. Ve farkındalığın arttıkça daha mutlu oluyorsun.. Hayatında bir farkındalık yaratıyorsun..

Tıpkı benim yarattığım gibi..

Hayatımda farkettiklerim her geçen gün artıyor.. Ve ben her geçen gün daha mutlu olduğumu hissediyorum.. Daha yaratıcı.. Daha sosyal.. Daha atak.. Farkındalığım arttıkça kişiliğim gelişiyor, kişiliğim geliştikçe ruhum ve bedenim gelişiyor ve onlar da geliştikçe ben mutlu oluyorum. Mutlu olmaya devam ediyorum..

Peki ya siz?

Siz ne kadar farkındasınız?

Siz ne kadar mutlusunuz?

Farkındalığınız ne düzeyde? Galiba şimdi düşünme zamanı......

Not: resim www.yeniden.org.tr den alınmıştır..

 
Toplam blog
: 8
: 2116
Kayıt tarihi
: 24.03.07
 
 

Psikoloğum. İşim insanlarla. Duygular ve düşüncelerle, iç dünyalarıyla... Bazen de dış dünyalarıyla...