Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Hafizenin yemek günlüğü

http://blog.milliyet.com.tr/hafizcayasam

03 Şubat '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Humus mezesi

Humus mezesi
 

Kayseriden bir arkadaşımız gelmişti bende 3 gün kaldılar. Yemeklerimizi çok begendiler. Sabah kahvaltısını hazırlıyordum kahvaltıda çökelek salatası , zeytin salatası, cevizli biber ve hummus hazırladım. Hummusu hazırlarken bayan dayanamayıp bana söyle dedi '' hayretler içimdeyim her şeyin salatasını yapıyorsunuz çok ilginç '' demişti . Gerçekten biz her bir otun , sebzenin , bakliyatın saltasını yapar ve herkesi hayretler içinde bırakırız :)

HUMMUS ( hatay yöresi )
MALZEMELER: 2 su bardagı haşlanmış nohut - 1 kahve fincanı tahin - tuz - 1 limon suyu - 3 diş sarımsak - kimyon - zeytin yagı - maydonoz - pulbiber

YAPILIŞI : Çok iyi haşlanmış olan nohutu bir derin kabın içine koyun eger varsa haşlama suyundanda 1 çay bardagı suyu koyun içine limon suyunu , tahini , sarımsagı ve kimyonu koyup blendırla püre kaline gelene kadar çırpın . Tabaga konun ve yayın üzerine maydonoz, pul biber ve yag ile süsleyip servise sunun . afiyet olsun

NOT: Hatayda mumusun üzerine yumurta kırarak veya üzerine et kavurarakta servis ediliyor. Zeytin yagı yerine tereyagda eritip koyabilirsiniz. ( Ben tereyaglı seviyorum)

http://www.dunyamutfagi.net

 
Toplam blog
: 19
: 3809
Kayıt tarihi
: 31.01.09
 
 

1976 İskenderun doğumluyum. Evliyim, mükemmel bir eş ve dünya tatlısı üç çocuğa sahibim. Yemek yapma..