Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '08

 
Kategori
Felsefe
 

İlk aşkın ilk kahramanları...

İlk aşkın ilk kahramanları...
 

Bir gün mutlaka... Haramilerin saltanatını, bu kez, yeniden kurulmamak üzere yıkacağız...


1970 in sızısı, som bir hazan ayı, hayatla arkadaş olmaya çalışıyordum… Ağaçlar hangi yeşil, martılar kime çığlık, deniz neden köpürür?... Bilmiyordum… Dört yaşından kaçmış, beş yaşına yakalanmış, kocaman bir adamdım… 22 yaşında, çok güzel bir kadının, ellerinden tutuyordum…

Sirkeci feribotu kalkmak üzere, tayfalar halatları topluyor… Bacadan acıyla fışkıran duman, vuuupppp… Vuuup dönüp ötüyor… Pervane, güneş sandığı Bizans’ı sarsa sarsa dönüyor…

Bir annem okşuyor saçlarımı bir lodos… Siyah rugan pabuçlarımın uçlarına basarak, bir beş santim daha büyüyorum, kollarım küpeştenin dışında, sarı kafamla, köpüren sulara bakıyorum… Sular neden köpürür? Anneme soruyorum…

Anneeeee…. Sular neden köpürür anne?

Feribota dolan kalabalık itiyor bizi… Güzel kadının ellerini daha sıkı tutuyorum… Kapalı güverteye sığındık, insanları izliyorum…Beyaz önlüklü garsonlar, döne dolaşa çay satmaya uğraşıyor, tiyatro oynar gibi seyyarlar, bir kalem alana bir kalem armağan ediyor…

Hareme yaklaştık, vapur yavaşlıyor, aşağı inmeliyiz…

Feribot iskeleye, geri dönen bir aşık gibi bakıyor, sular yine aniden köpürmeye başlıyor…

Sular yine aniden köpürmeye başlıyor!

Anamın ak sütü kadar helal, anamın ak sütü kadar kızıl atların üstünde, süvariler beliriyor…

Erkekleri yiğit yahşi, kızları birbirinden güzel…

Her biri sadece aşk için haykırıyor:

Emperyalizme ve faşizme karşı Devrimci Gençlik!!!

Yazıyor… Yazıyor… Deniz Gezmiş ve arkadaşları, Karaköy rıhtımından Yankiyi denize nasıl döktüler… Yazıyor… Yazıyor!

Anne diyorum, kim bunlar?

Dev-Genç bunlar oğlum diyor…

Dev Genç!

Üstünde, Anadolu’dan başka hiçbir iz taşımayan

Denizden çıkan mavi!

Topraktan çıkan yeşil!

Bayraktan çıkan kızıl!

Martıdan sızan çığlık!

Ya hep beraber! Ya da hiçbirimiz…

Kurtulmak yok tek başına

Yumruktan ve zincirden…

Ya istiklal…

Ya ölüm!

Ey okuyan ve yazanlar…

Sizi bilmem… Ben 4 yaşımda tanıştım Dev Gençle…

Söyleyin bana, Dev Gençten daha durusunu tanıdınız mı?

Söyleyin bana, Dev Gençten daha bağımsız bir güç tanıdınız mı?

İlk aşkım, canım sevgilim…

Biliyorum yine kavuşacağız…

Biliyorum, Kemalin devrimlerini tekrar ışıl ışıl ışıldatacağız…

Biliyorum dönecek dünya, Kemalin koyduğu taşların üstüne yepyeni taşlar koyacağız…

Biliyorum bir gün Kemali de aşacağız…

‘Dövüşte usta olanlar öfkelenmez… Kazanmakta usta olanlarsa korkmazlar! Akıllılar dövüşmeden önce kafalarının içinde kazanırlar hayatı, dolayısıyla cahiller, kazanmak için dövüşürler…’ (Buket Uzuner/ Kumral Ada, mavi Tuna)

 
Toplam blog
: 153
: 1481
Kayıt tarihi
: 16.09.06
 
 

Tıka basa dolu bir adam değilim. Balığı gördüysem derine inerim. Uzun süre gölgede kalamam. Okuru..