Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

İlle de ben

İlle de ben
 

bendeniz


İLLE DE BEN

Ben ile ben…

Benim de ben…

Freud’un psikanalitik kuralına göre “ben” duygusu her yaşta çeşitlilik gösteriyor…

Çocuk psikolojisinden, yaşlılık psikolojisine kadar süren süreçte; insan ben ile hayata bakışını yönlendiriyor.

Yüzümüzdeki ve ya bedenimiz herhangi bir yerindeki ben’ler de ben olgusunda; ben ile ben çeşitleri yan yana değil çok şükür.

Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinde; ben duygusu hareketlilik gösteriyor ve ait olma ihtiyacı kuramı ben ile buluşuyor.

Toplumsal statüdeki yerde ben ile bencil yan yana yürüyor…

Ben duygusunu geliştirdiğimizde daha bir realist mi kendinin farkında olan insan mı oluyoruz burası tartışılır ama, “ben merkez” denilen olguda; insan özgü bir başka realite var şu yaşayan insanın yaşamda keşfettiklerinde.

Kendini tanımış, insanı tanımış bireydeki ben duygusu daha mı anlamlı?

İnsan’a has duygularda “ben” olmak insanca…

Amaa…

Benlik duygularını, analitik olmayanda geliştiren insan, “benliğiyle” savaşır durur bu psikolojide.

Ben ile yatıp kalkan benmerkezci kişi kendini aşırı sevmesinden etrafını görmez…

Dolayısıyla da bu vaziyetten pek etkilenmez…

Neden mi?

Kendini görüyor baktığı aynadan ya!

Yegâne o’dur…

Dünyayı o bilir…

Hatta dünyayı “ben” yaratım edalarındadır…

Zaten insana güvenmez o.

O da güvenmez insana…

Dostları ona dost değildir…

Özverisiz, arkadaşsız, dostsuz yaşar gider bu dünyada…

Farkında mıdır?

Belki…

Ama o mutludur çok zaman kendiyle kalmaktan…

Paylaşmamaktan…

Hep alma ağacında toplamaktan…

Bencil ya… Benim de benim ya…

Hayatta olan biten onu kendi korumasızlığında etkiler.

Kendi için ağlar…

Kendi için sevinir…

Kendi kendine yeter sanırken başkalarından yardım bekler…

Severken karşılık bekleyip sever…

Numara yapmayı iyi becerir…

Ben’de olsun başkasında olmasın der…

Gizli bir komitacıdır ama kendini üstün kılacak olgular içinde hesap yapar durur içten içe.

İyi bir muhasebecidir.

Pintidir…

Hem sevgiye hem ilgiye…

Paraya sıkımı sıkıdır.

Başkaları onu ilgilendirmez halleri ne olursa olsun…

Her şeyi bilir ama HAL bilmez…

 
Toplam blog
: 24
: 579
Kayıt tarihi
: 05.10.08
 
 

İşletrme  ve sosyoloji okudu, halen Ege Üniversitesi İktisat Fakültesi Yüksek Lisans  öğrencisidi..