Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '07

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

İnegöl köfte

Daha ismini söylerken ağzımızı sulandıran bu lezzeti Türkiye'de ilk olarak yapan kişinin kızı babaannemin arkadaşı olduğundan, bundan yararlanıp kızı ile bir röportaj yaptım!! Sizler ile paylaşmak istedim:

1) İlk yapışta bu köfte tesadüfen mi bulundu?

Tam olarak değil.

2) Köfte yapma fikri babanızın aklına nereden geldi?

Bu köfteyi yapmayı babam amcasının yanında öğrendi. Yapmak hoşuna gittiği ve bu köfteyi sevdiği için bunu yapmayı kendine meslek edindi.

3) Babanız kaç yıl önce dükkan açtı ve buna nasıl karar verdi?

İlk dükkanı açalı yüz iki yıl oldu! Yapabileceğine güveniyordu bu yüzden dükkan açtı.

4) Şu an başka İnegöl Köftecilerin yaptığı köfte babanızınki ile aynı lezzette mi?

Hayır, aynı lezzette değil ve olabileceğini düşünmüyorum.

5) Babanız size köftenin tarifini verdi mi?

Evet verdi, ama ben şimdi yapsam eskisi gibi olamaz.

6) Köfte nasıl oluyor da bu kadar güzel oluyor?:)

Bu güzellik etinden kaynaklanıyor. Et kıyma olması için sadece bir kere kıyma makinesinden geçirilir. Ayrıca eskiden tadının daha değişik olmasının bir sebebi de köfte yapmak için kullandığımız hayvanlarımız özel kaliteli yemler ile beslenirdi.

 
Toplam blog
: 18
: 1098
Kayıt tarihi
: 15.09.06
 
 

1996 yılının oldukça sıcak bir vakti olan 9 temmuz günü dünyaya geldim. Sonradan İstanbul'a taşın..