Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

İnsan neden evlenir?

İnsan neden evlenir?
 

Yeni bir hayatın başlangıcı denir hep, yeni bir sayfadır yaşamda kurulan beraberlikler. Bir çift yüzük tamamlar sanki hayatı.

Evlilik, kimine göre çok yakın bir kavram kimine göre çok uzak. İnsan neden evlenir. Şöyle bir düşündüm kendimce. Hayattaki çözülemeyen karmaşaların içinde evlilik beyaz bir gelinliğin saflığı gibi değil artık. Çıkar ilişkileri fedakarlıkların yerini almış çoktan. Zaten varolanda bu değil miydi aşk, sevginin yerini alan.

Çocuklarım olsun, evde beni bekleyen birisi, düzenli bir hayatım artı düzenli seks yaşamım, soğuk gecelerde yatağımı ısıtsın, derdim olduğunda beni dinlesin vs. bunlar olumlu yönleri. Peki olumsuz yönden bakarsak olaya başka bir aşktan kaçış, gelir düzeyinin daha iyi olma yönünde çabası, yalnız kalmamak düşüncesiyle yalnızlığına çare aramaya çalışması … böylece uzayıp gider. Söylediklerim, ilişkide saygıyı kaybettiğinde var olanlardır.

Kadınlar neden evlenir, erkekler neden? Evlilik ne kadar kutsal olsa da evliliğin çıkar ilişkisine dönüşmesi de bir o kadar kutsaldır bazılarına göre. Mesela kadınları ele alalım, toplumumuzda zor bir görev erkeklere adanmıştır. Bekçilik görevi. Baba evinden al kendi evinde sahip çık çok zor değil mi. Kadınlarda sahiplenme durumuna alışmışlar ki evlenirsem erkeğim olur, bana sahip çıkar, beni kollar hayatta yalnız kalmam, geceleri başka yerde avunamayacağıma göre bu daha akıllıca olur, maddi olarak beni doyurur, eş dost arkadaşın yanında başım yukarıda olur, birde çocuk verdim mi adamın kucağına deymeyin keyfime.

Peki erkekler neden evlenir birde ona bakalım. Çocuğunu, karısını koruma kollama görevi en büyük sorumluluktur. Toplumda yer edinebilmesi, iş yaşamında saygınlıktır evlilik. Evde bir garantidir kadın. Nasıl olsa ihtiyaçları gören bir hatun vardır. Yemek, bulaşık, ütü çarşı aşk, meşk…uzarda uzar. Çocuk hele bir de oğlan çocuğu oldu mu evlilik tam bir piyangodur. Fedakarlık 2. plana düşüverir. Eve kaçta gelirsen gel, sevgilin olsa bile karın bilmese de olur bilse de, işinde varsa hesapta vermezsin kimseye. Çocukları kim doğurduysa sorumlusu da odur, çocukların iyi yönlerinde baba, kötü yönlerinde anne hesap verir daima. Çok oldun diyenleri duyar gibiyim. Neyse fazla kızdırmayayım sizi. Birde başka bir aşktan kaçış için evlenilir demiştim. Tabi sonu ne kadar mutlu ne kadar hüzünlü olur bunu yaşayanlar daha iyi bilecektir. Aşkın verdiği gücün yanında öfke ve kırgınlıklar sizi başka limana doğru yönlendirir.

Zorlarsınız kendinizi illahi bir başkasıyla evleneyim de bu deli aşktan kurtulayım. İntikamınız acı olacak ya güyya. Aşk kovalar siz kaçarsınız. Bütün evlilikler mutlulukla da son bulmaz. Kimisi 1 yıldan az kimisi 40 yıldan fazla yürütür bu gemiyi. Kimisi sürdürmek zorunda kalır kimisi bitirmek. Kimisi çocuğuyla avunur, kimisi sevgilisiyle. Evlenmek adına evlenilmez. Bir kart çekersin şansına razı olursun hayatına. Bu kart sinekte olur kupada…

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..