Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '08

 
Kategori
Deneme
 

Işık ver bana

Işık ver bana
 

Almora ve yeni albümü Kıyamet Senfonisi 2008


" çığlıklar büyüttüm ben
içimdeki zindanlarda
uyanmayı beklerdim hep
bu uğursuz karanlıktan

oysa şimdi çok uzakta
tutunduğum o rüyalar
dört yanımda ümitsizlik
dört yanımda taş duvarlar

sıradağlar ardından
uzat bana ellerini
bir ışık yak karanlığıma
inandıkça döner dünya

ışık ver, ışık ver bana
yitirdiğim yollarıma
yüreğimden akıp gitmiş
yaralanmış masallarıma

ALMORA "

Böyle diyor sevdiğim grup Almora, her defasında tüylerimi ürperten, beni kendimden geçiren şarkısında. IŞIK VER BANA. 1945 isimli albümlerinde geçiyor bu şarkı. (Şimdilerde ise Kıyamet Senfonisi 2008 albümünü çıkardılar.

Ünlü Alman düşünür Johann Wolfgang von GOETHE'nin ölüm döşeğinde son nefesini verirken son sözü neymiş biliyor musunuz? "Mehr Licht". Yani "Daha fazla ışık". Işık istemiş yani ışık. Kimilerine göre de "Mehr Nicht" demiş. Yani "Artık yeter, daha fazla değil" anlamında. Okunuşları birbirine çok yakın olan bu iki tümce, anlamca da birbirinin zıddı sayılabilir. Sizin son sözleriniz bunlardan hangisi olurdu? Bir an önce karanlığa kavuşmak mı yoksa ışığı avuçlarınızda birazcık daha tutabilmek mi?

Goethe 83 yaşında bu sözleri ölüm döşeğinde sarfederken ne kadar da bilinci yerindeymiş, son ana kadar insan böyle düşünebilir mi?

İnsanlar, hayvanlar, bitkiler, yani tüm doğa bekler ışığı, bir bebek de dünyaya geldiğinde ilk gördüğü şey ışık değil midir?

O ışık değil midir bizi hayata bağlayan? Göz nuru, fer, nur-i ayn dediğimiz hep o işte...

Ancaaak, bir de ışığı sevmeyenler bulunur. Su uyur düşman uyumaz. Niye, çünkü karanlığı severler. Baykuş, puhu, yarasa ışığı sevmez bilirsiniz.

Işığı sevmeyenler hep var olmuştur. Işığımızı kesmeye, dünyamızı karartmaya çalışanlar hep varolagemiştir. Neden biliyor musunuz? Daha iyi görebilmek için yaparlar bunu. Bizim baktığımız ışığa baksalar o ışık onları kör eder çünkü.

Peki karanlık çok kötüdür imajı mı vermiş oldum şimdi? Pembe düşlerinizi, hayallerinizi, rüyalarınızı karanlıkta görmez misiniz? Bir oylama yapalım mı; gece gökyüzünü izlemek mi keyifli gelir size, gündüz güneşe, ışığın kaynağına bakmak mı? Ben bir tahmin yürüteyim, ilk seçenek sanki % 51'i geçer gibi görünüyor.
Ne dersiniz, DAHA FAZLA IŞIK MI? MURAT ARTIK YETER Mİ DİYORSUNUZ?

 
Toplam blog
: 13
: 1075
Kayıt tarihi
: 10.04.08
 
 

Dünyada gelen her darbeye "İşte buradayım işte burada, dimdik ayakta, çınar gibi, adam gibi ayakt..