Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '08

 
Kategori
Blog
 

İspanyol Merdiveni

İspanyol Merdiveni
 

http://www. gambrinushotel.com/img/I...


-Size şaşıyorum; karşıdan bakıyor, karşıdan okuyorsunuz. Bu konuda hiç mi bir fikriniz yok?

…Günaydın Filiz Hanım! Turan Bey daha gelmedi mi?

-Bugün izinli! Soruya soru ile yanıt verilmesin istersiniz ama…

…Neden söz ettiğinizi pek anlayamadım da.

- O zaman sorun! Ben de önünüze çarşaf, çarşaf sereyim içimde birikenleri.

...Paydosta serelim olmaz mı? Serdil Hanım’ın sabrı tükenmek üzere; kızı dershaneye gitmiyor tespit ettik, nereye gittiğini biliyoruz! Durumu kendisine üzmeden kırmadan söyleyebilecek tek kişi sizsiniz!

-Yapamam! Kadının yüreğine iner; Hem ben anne değilim, uygun kelimeler bulmakta zorlanabilirim daha kötüsü nasıl teselli etmem gerektiğini bilmiyorum! Bu görevi Turan yani Turan Bey’e verseniz..

…Bildiğim kadarıyla Turan Bey de henüz anne olmadı!

-Lütfen! İnsanları üzmek istemiyorum! Onlara her zaman güzel haberler vermek istiyorum! “Eşiniz sizi aldatmıyor, ikinci bir işte çalışıyor!” cinsinden; bunca sertifikam diplomam, muhteşem koku alan burnum var ben yinede iyi bir dedektif sayılmam öyle değil mi? Neden susuyorsunuz? Kıskanmıyorum, yinede Turan Bey’den hoşnut olduğunuzun farkındayım!

…İnsanlara her zaman hoşlanacakları şeyleri söylemek bildirmek imkânsız; gönül ister, sistem el kol bağlar! Kıskanmak yok edilemez bir duygu; imrenme sınırlarını aşmadığı sürece, bazı durumlarda işe bile yarayabilir! Turan Bey’den hoşnut kalmak meselesine gelince: Onun tarafsızlığına akıl sır erdiremiyorum lâkin çizgisinden bir milim sapmayışı beni etkilemiyor dersem yalan olur!

Tarafsızlığa inanmayışım bizim tarafsız Turan Bey’i gözümde hilkat garibesi kılmaz!

-Yani? Serdil Hanım’la ben konuşacağım öylemi?

…Sizi zorlayamam! Talihsiz anneyi gereksiz yere oyalamak; önlem almasını geciktirmek içinize sinmiyor ise dosyayı kapama zamanı geldi demektir!

-Bu tür davalar da hep bana denk gelir, evinin yolunu şaşıran tüylüleri bulmak işi de Turan Bey’e ne şanslı bir adam anlamadım gitti! Bırakalım şimdi bunları da söz verdiniz unutmayın! Yemek molasında, yazılan çizilenler hakkında gerçek düşüncelerinizi açıklayacaktınız değil mi?

Harfleri kelimeleri hiç kullanmadan, ona olan güvenimi, verdiğim değeri Filiz Hanıma hissettirmek için elimden geleni yapıyor, fakat çok az şey paylaşıyordum! Sağlıklı mesafe sınırları içinde düşüncelerimi ona aktarmak beni de mutlu kılacaktı! Geçen sene iş için gittiğimiz Roma’da gördüğümüz hayran kaldığımız “İspanyol Merdiveninden” orada şahit olduğumuz devasa defileden; mankenlerin sağlı sollu basamaklardan muhteşem Gambrinus Oteline doğru çıkışlarından, teras şeklinde bir düzlükte buluştuktan sonra tekrar yollarının ayrılışından söz edecektim. Filiz Hanım, belki bunun yazılan yazılarla ne alakası olduğunu soracak ya da sormayacaktı; ama defile mutlaka gözlerinin önünde canlanacaktı!

Birbirinden güzel farklı giysiler; sade güzel ve frapan güzel mankenler! Hiç durmadan yer değiştirmeleri, bilmem kaçıncı basamakta durup poz vermeleri aldıkları alkış ve tezahüratı etkilemiyordu! Hemen hatırlayacaktı!

Satırlardan olumsuzluk sızabilir, ağız güler gibi yapar; gözler: Akdeniz mavisi de olsa çözülemeyen nedenlerden Anadolu’nun göbeğindeki gölün sıcaklığını kaybetmişçesine buz gibi bakabilir! Karadeniz’in hırçın keskin rüzgârı dobradır dobra elli sayısını az bulanı çözemez! Haklıdır! Akdeniz’in ılıman bilinen iklimi, neden Karayel olup İstanbul’un yerini göğünü karartır!

Çifte kavrulmuş lokum tadında gönüllere dolu yağdırır; anlaşılmaz!

Tüm enerji bir kutuda toplansa; ekilen fidanların gölgesinde kalıcı güzelliklere doğru yol alınsa; “Benim kılıcım daha keskin, benim kısrağım seninkinden daha yahşi” Seni kitabımdan sildim çünkü okumuyorsun söylemleri buharlaşsa fena mı olur? İşte düşüncelerim bunlar desem; aklı karışır!

Ben en iyisi düşüncelerimi çarşaf gibi sereyim, edebiyat yapmayı uzmanlarına bırakayım! Bir hiç uğruna harcanan zamana yandığımı dile getirip, tatsız tuzsuz hedefi meçhul eleştiriler ardından köşeye çekilmek. Çoğalmak için medet ummak ancak bu şekilde tatmin olmak!

Kabak tadı verdi! Zorla güzellik olmaz! Üreteni rahat bırak! Beğenmiyorsan daha iyisini yap! Örnek olmasını bilmiyorsan, köstek olmayı bırak!

Zorla yemek yenmez akla sağlığa zarar; işte bu konuda düşüncelerim bundan ibarettir desem Filiz Hanımı yormamış olurum!

Kaçıncı basamak değil; o basamakta nasıl bir poz sergilediğin önemli.

Tıpkı İspanyol Merdiveninde moda sergileyen mankenlerin yaptığı gibi…

18.10.2008 Cumartesi İzmir

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..