Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '07

 
Kategori
İnançlar
 

İster inanırım, ister inanmam...

İster inanırım, ister inanmam...
 

''Türkiye'deki inanılmaz batıl inançlar...''

Sevgili dostlar; bu haber yazısını, sizlerde okuduktan sonra, benim gibi güleceğinize eminim... Çünkü bu inanç yapısıyla alakalı konularda her zaman, bir adım geri planda durmayı ve yorum yapmamayı tercih etmişimdir. Herkesin; kendisine göre bir inanç sistemi var nihayetinde, ama bazıları varki, gülünesi şeyler inanın ki... Bakın bunlardan bazıları nelermiş;

* Bartın ve çevresinde; çocuk sümüklü olmasın diye, hamile kadınlara kelle, paça, balık yedirmezler(miş)...

— Gııız şükufeee, senün güçcuk oğlanun burnu hep akıyee... hamüleyken kelle, paça mı yedüüün?
— Yooo valla yimedüüm... parasuzluktan ekmek mi buluyee bizüm herüüüf?
— Emme sümüklü bi oğlan gııız...
— Heee needimkinee valla da sümüklüüü, billa da sümüklü ne edücüük bilmiyeeem...

* Güzel oğlan çocukları olması için, hamile kadınlar Ay'a baktırılır(mış)...

— Sevgiliiiim, seninle şöyle bir Moonlight turu yapalım mı?
— Niçüüün?
— Hayatım şimdi biz seninle Moonlight turu yaparsak; çocuğumuz olduğu zaman da, güzel bi şey olur. Güzel bi şey olsun istemezmisin yani?
- Nasıl olcek öyleee ?
— Seninle Ay'a bakacağız ve sen hamile kaldığında, oğlumuz da güzel olurmuş Haminnem öyle dedi...
— Senin aklında başka şeyler var galbaa? Seni Hınzııır...

* Bartın ve çevresinde, çekilen dişler atılmaz, duvar kovuğuna konur(muş)...

— Hayrullah Bey, sizin şu çürük dişinizi çekmemiz lazım ama...
— Ama... ne?
— Ama... Çekebilmem için kovukta yer olması lazım...
— Ne kovuğu?
— Duvar kovuğu...
— Duvar kovuğu ile benim çürük dişimin bağlantısı ne alaka?
— Efendim bizde adettir, çekilen dişleri kovuğa koyarız da...
— Kardeşim sen dişçi misin, yoksa kolleksiyoner misin yahu? Oldu olacak aile albümünde bir de sayfa ayır bari...

* Tavşan araç önüne çıkarsa, uğursuzluk sayılır(mış)...

— Allah kahretsiiiin...
- Noooldu Abdül Aaabi?
- Ulan görmedin mi? Arabanın önünden tavşan geçti...
— Nooolucak ki geçtiyse?
— Ne olacağı mı var ooolum, uğursuzluktur bu layn...
— Boşver be Abdül aaabi. bişey olmaz...Aaaabi dikaaaaat çarpıyooooo....
-…………………….
- ruuuz...Abdül aaabi..!

* Buğdaydan yapılmış, başak demeti asılı bir evde yangın çıkmazmış...

— Alo, Alo, Amirim; ben itfaiye eri Rıfat...
— Dinliyorum Rıfat.
— Amirim, şu yangın çıkan evdeki araştırmamızı bitirdik Amirim...
- Neymiş yangının sebebi Rıfat ?
— Amirim; enkaz altında, çöpçü süpürgesine benzer bir ot demeti bulduk Amirim...
— Anlaşıldı Rıfat’cığım... Yangına sebep olan şey, batıl inanç demetiymiş... Dönebilirsiniz. Tamam...

* Oklava elde iken, herhangi bir şeyin üzerinden atlanmaz(mış), atlayanın karnı ağrırmış...

- Sana defalarca söyledim...atlıyacaksan şu elindeki oklavayı bırak diye...
- Aaaaah, ne biliiiim be...hamurun üzerine basarsam düşerim diye atlayıverdim sadece...
- Ah be abiciiim, ah be abiciiim birazcık inançlı olsan noolur yaniii ?
- Abi yufka açıyoruz burada, inançla ne alakası var yaaa ?

* Gece kül dökülmez ve küle basılmaz(mış). Külün içinde cinlerin olduğuna inanılır(mış)...

— Cafeeer, şu sobanın külünü bi döküver be canım...
— Sunullah Bey, gece gece bunu yapamam.
— Ne demek yapamam yauv? sen bu apartmanın kapıcısı değil misin?
— Evet kapıcıyım. Ama sizin de yönetici olmanız, bana gece gece kül döktürme yetkiniz olduğu anlamına gelmez Sunullah bey... Cinlere mi çarptıracaksınız beni bu saatte?
— Tövbe Töbeee...

Evet, sevgili dostlar; sanıyorum, sizin de arasıra böyle batıl inançları duymuşluğunuz olmuştur... Dediğim gibi; ben daima, bu tür inanç! Kabul edilen şeylere karşı, bir adım geride durmayı ve yorum yapmayı en sona bırakmayı tercih etmişimdir. İnanmam yada inanmamam, benin inanç sistemimle alakalı. İnananlara da, inanmayanlara da saygım her zaman sonsuzdur... Sağlıcakla kalın...

 
Toplam blog
: 122
: 2970
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..