Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Japon bahçeleri

Japon bahçeleri
 

Çimen ve çiçeklerden yapılmış bir kelebek..


Merhaba. Annem ufak bir seyahate çıkmıştı. Benim kitaplara olan aşkımı bilir. Bana İpek ONGUN' dan bir kitap almış. Adı da: Bu Hayat Sizin...

Tabi ben kitaba bir baktım, o bakış o bakış, ilk görüşte aşık oldum ve hemen okumaya başladım. Bir solukta yarısına kadar okudum nerdeyse. Ama en çok şu dikkatimi çekti... , " Japon Bahçeleri. "

İpek ONGUN kitapta Japon bahçelerini çok övdü. Ballandıra ballandıra anlattı. Sonunda da istersek bizim de araştırabileceğimizi ve kesinlikle çok beğeneceğimizi not düşmüş. Ben hiç durur muyum... Meraklı Melahat' im ben. Hemen oturdum bilgisayarımın başına. Araştırdım. Ve gerçekten de çok beğendim. Bulduğum bilgileri de sizinle paylaşmadan edemedim. İnşallah siz de çok beğenirsiniz.

Biliyorsunuz doğaya ve güzelliklere çok bağlı bir ulus Japonlar. Çiçek düzenleme sanatı olan İkebana' yı dünyaya onlar armağan etti. Ancak Japonların başka bir ilginç uğraşı da, çiçek saksılarında ağaç yetiştirmek. Japonya' da, Japonların evlerinin bahçelerinin içinde saksı içinde minicik çamlar, çınarlar görmek mümkündür. Bu uğraşa da Bonsai diyorlar.

Bunları geçelim de Japon bahçeleri nasıl bu kadar güzel ve çekici olabiliyor? Bir onların bahçelerinde sadece çiçek yok. Yaratıcılık da var.İki çok sade ve hoş bir hava var bahçelerinde. Çok şatafatlı bir hava yok. İnsanın içine huzur doluyor. Üçüncüsü de insanlar bahçeleriyle uğraşıyor. Türkiye'de genelde büyük bahçeli evlerin hepsi çok pahalı. Tamam diyelim ki aldın. İnsanlar uğraşmıyor. Genelde yaşlı amcalarımız ve teyzelerimiz ilgileniyorlar. Ama bir de genç oldum mu yandık. Öldü bahçeler. İlla bahçıvan tutmak lazım. O da ne kadar ilgilenir ki! Kısacası ülkemizde Japon bahçesi gibi olabilecek çok az bahçe var. Keşke Türkiye'de de böyle bahçeler olsa da, bu güzelim bahçelerin adı Japon bahçesi değil de Türk bahçesi olsaydı...

Size tanıtımım bu kadar değil. Tabi araştırmamda elde ettiğim fooğrafları da sizinle paylaşacağım. Şimdi gitmem gerek. Sağlıcakla kalın. Saygılarımla, Aleyna DİLMEN...
 
Toplam blog
: 52
: 1454
Kayıt tarihi
: 23.10.07
 
 

Merhabalar. 1997 Antalya doğumluyum. Zonguldak'ta yaşıyorum. 2007'de aranıza katıldım. Burası ben..