Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '10

 
Kategori
Siyaset
 

Kaderin cilvesi

Kaderin cilvesi
 

Zonguldak ta, madende otuz insanımızı kaybettik, Başbakan, “Kader” dedi, çıktı işin içinden. Başbakanın mantığına göre, Allah istedi, böyle oldu. Bu yazıyı yazıyorum, bir yandan da Başbakanımızın, bu konudaki ilmi açıklamalarını dinliyorum. Demek ki, Başbakan olunca böyle oluyor. Ne söylerseniz, dinliyorlar. İnansalar da dinliyorlar, inanmasalar da. Başbakan ve onun gibi düşünenler, nedense, iyilikleri kendilerine, kötülük ve felaketleri Kadere, yani Allaha bağlıyorlar. Bu mantıktan gidersek, ben de diyorum ki, Tayyip Erdoğan ve AKP de bizim kaderimiz mi ne? Benim inanışıma göre, Allah, yol göstericidir. Bize, Kuranı göndermiş, iyi yi ve kötüyü göstermiştir. Her şey, insanların kendi ellerindedir. Sen, tedbirini almıyorsan, güvenli bir iş alanı yaratmıyorsan, teknolojiyi ve modernleşmeyi kullanmıyorsan, toprağın altında kalıp, ölmek, kader midir? İhmalkarlık mıdır, vurdum duymazlık mıdır? Başbakan, bu gün partisinin il başkanlarına hitaben yaptığı, bilimsel konuşmada dedi ki: Gelişmiş ülkelerde, mesela Almanyada da, maden kazaları oluyor. Benim araştırmama göre, 32 yıldır, Almanyada, bir o kadar yıldır, İngilterede, 40 yılı aşkın bir süredir, Amerikada maden kazası ve gruzu patlaması olmamış. Adamlar teknolojiyi ve bilimi kullanıp, tehlikeyi asgari düzeye indirmişler. Bu tür kazalar, bizim gibi, insan hayatının ucuz olduğu bazı ülkelerde oluyor. Kötü kader, gavurda yok, Müslümanda var. Azrail, işini taşerona vermiyor. Kendisi yapıyor. Her şeyi satıp, kurtulan, AKP iktidarı, madenleri de satmıştır. Satıp kurtulmuştur. Artık AKPnin, işletmesi, işçisi yok. İnsanların, işinden de, maaşından da, sağlığından ve ölümünden de, AKP ve Başbakan sorumlu değil. Özel sektör ve taşeronlar sorumlu. Böyle kazalar da, Allahın işi. Geriye ne kaldı. İranın NÜKLEER BOMBASI. Dünyaya inat, onu da, Başbakanımız, bilimsel yoldan hallediverip, dünyayı bu dertten kurtardı. Ahmedi Necat da, İranın kaderi. Allahı, kaderciliğin mimarı ilan edip, sorumluluğu da Allaha yükleyen, İslam ülkelerindeki, sefaleti, açlığı, cehaleti, sömürüyü, adaletsizliği de, Allaha ihale ediyorlar. Bunun adı da İslam Cumhuriyeti oluyor. İşte, TC ni, entegre etmeye çalıştıkları model bu. Kötülüklerden Allah sorumlu, iyilikler, ihsanlar, lütuflar, baştakilerin eseri. Bedava kömür, bedava yiyecek, seçimden seçime cep harçlıkları, çocuklara, Çin malı oyuncaklar, bayat gofretler, Daha ne olsun. Allah, başımızdakilere zeval vermesin. Şükürler olsun Allahım.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..