Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Kadının Halleri ve Sn.Ayten GÖKÇER

Kadının Halleri ve Sn.Ayten GÖKÇER
 

Kanal 1 TV'de yayınlanan Balçiçek PAMİR'in sunduğu "Lafınızı balla kestim" programının bu günkü konukları, Modern Folk Üçlüsü'nden Sn. Ahmet KURTARAN ve Sn. Ayten GÖKÇER'di.

Sanata ve yaşama dair çizgilerini her zaman takdir ettiğim bu konukların bulunduğu programı izlemezsem, kendi adıma kaybım var demekti.

Zamanını tam hatırlayamadığım bir tarihte, Balçiçek PAMİR'in Ayten GÖKÇER'le röportajını gazetedeki sütununda okumuştum. Ayten GÖKÇER'in "Kadının Hallerine" dair benzetmesi oldukça hoşuma gitmişti, bu program hatırlatma yönünden isabetli oldu.

Kadının Hallerini dört başlıkta topluyordu Sn. GÖKÇER:

1- Kaz Hali

2- Naz Hali

3- Kurnaz Hali

4- Enkaz Hali


Kaz Hali : Karşımızdaki ne söylese inandığınız, gözlem ve sorgulama yapmadan balıklama atladığımız dönem.

Naz Hali: Yavaş yavaş değerimizin, beklentilerimizin farkına varmaya başlayıp, az da olsa seçici ve nazlı olduğumuz dönem.

Kurnaz Hali: Tercihlerimizin netleştiği, ince eleyip- sık dokumaya başladığımız, karşımızdakinin bize yaşam görüşü olarak kattığı varmı, birlikte emin adımlarla yürüyebilecekmiyiz, yoksa bizden götürdüklerimi olacak gözüyle bakmaya başladığımız dönem.

Enkaz Hali: Artık yaşın ilerlemesi nedeniyle, hayatın içinde eskisi kadar yer alınamadığından " Kaz Hali dönemiyle bağlantı kurarak" ne söylenirse inanmaya başladığımız, başlamak zorunda kaldığımız dönem.

Belirlediği dönemler ne kadar gerçekçiydi.

Çoğumuzun dönüp kendimize sorması gerekiyor belki de;

Hangi dönemimdeyim?

Bu dönemleri yaşla sınırlamak istemiyorum sanırım Sn.GÖKÇER'de böyle düşünüyordur. Çok erken yaşta da tecrübe edinilen, gözlemlenen şeylerle birden kurnaz döneme gelinmiş olabilir, yaş ilerlediği halde hala o dönemlerde kalınmışta olabilir.

Yine de özellikle genç kızlarımızın, Kaz ve Naz dönemlerini en az hata ve yanılgı ile atlamalarını dilemekten başka çaremiz yok gibi.

****

Programın sonunda vurguladığı iki önemli husus daha vardı.

Organ Bağışının gerekliği : "Organlarımız sadece bize ait olmamalı, tek böbreğimle yaşıyor olsam bile böbreğime ve diğerlerine iyi bakmaya çalışıyorum çünkü sadece bana ait olmadıklarını biliyorum" ifadesi ile...

Çocuklarımızı muhakkak okutmalıyız: " Ne olursa olsun gücümüz yettiğince, burslarla, yardımlarla tüm çocuklarımızın okumasına katkıda bulunalım" ifadesi ile...


09/12/2007

 
Toplam blog
: 44
: 906
Kayıt tarihi
: 27.07.07
 
 

1965 yılında İstanbul'da doğdum, 18 yıldır Yalova'da yaşıyorum. Lise mezunuyum, kamu kuruluşunda mem..