Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '06

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Kafesler Ardında...

Kafesler Ardında...
 

Muhteşem görünüyor...Tel kafesin hemen üzerinde sarı küçük bir tabelada Jaguar yazıyor... Çok uzun süre tel örgüler ardından bakıyorum...Usul usul adımlar atıyor...Kendinden öyle emin, güçlü ve mağrur...Gözlerimi alamıyorum... Böyle gücün, özgürlüğün sembolü olan bir canlının kafes ardında kalması çok zalimce...

"Biz insanlar" diye geçiriyorum aklımdan "Nasıl bu kadar zalim olabiliyoruz? Hayvanları kendimize köle edinmişiz.Yüklerimizi sırtlarına yüklüyoruz, derilerini yüzüp üzerimize giyiyoruz, spor olsun diye onları öldürüyoruz onları sirklerde döve döve eğitip eğlencemize konu ediyoruz, kafesler ardına koyup izliyoruz. Bu nasıl bir zalimliktir..."

Usul usul yürüyüyor...Biraz tedirgin bir hali var...Korkmuş gibi değil...Sıkılmış ve ne yapacağını bilemez bir halde...Tel kafesin ardında beş on kişi meraklı burunlarımızı uzatmış ona bakıyoruz. Bu durumdan tedirgin olmaması mümkün değil...Bu asil hayvan kendi haline bırakılmak istiyor belli...Bu kadar insan ona bakıyorken keyifli ya da huzurlu olmasını beklemek saçmalık olur zaten...Ne de olsa "biri beni gözetlese de ünlü olsam" derdi yok...O sadece kendi haline bırakılmak özgürlüğüne dönmek istiyor belli...

Kendimi onun yerine koyuyorum...Eğer güç hayvanlarda olsa insanların yaşayacağı durumları düşünüyorum...Tersine çevirelim;Hayvanlar bizi yakalasaydı kafesler ardına koysaydı durum ne olurdu?Bir kafes ardında siyah ırktan bir insan...Başka bir kafes içinde bir japon ve buna benzer pek çok kafesler...Tüm hayvanlar gelip kafeslerin ardından bize baksalardı...Ya da hayat devam ederken birimizi yakalayıp kafa derimizi yüzüp kendilerine peruk yapsalardı...Bir kaplan tarafından spor amacıyla avlansaydık ya da...Bazılarımızı yakalayıp döverek bize dans ettirselerdi diğer hayvanlar eğlensin diye...Bu ne olurdu o zaman?Zulüm mü, vahşet mi?

Hala huzursuz, hala sıkıntıyla kafesin içinde küçük adımlar atmaya devam ediyor...Küçük çocuklar parmaklarını uzatıp birbirlerine gösteriyorlar onu...Artık bakmıyor kafesin ardına...Tel örgülerin ardındaki şaşkın suratlara...Arkasını dönüp yuvasına giriyor...Biz şaşkınlar da başka bir izlence bulmak için başka kafeslerin önüne gidiyor ve yine işaret parmaklarımızı uzatıp "Baaak gördün mü?" diye onları birbirimize gösteriyoruz...

FOTOĞRAF:http://www.netevren.com

 
Toplam blog
: 408
: 1090
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

Gazetecilik okudum... Ama gazeteciliği sırf yazabilme serüvenine bir adım daha yaklaşabilmek için ok..