Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '07

 
Kategori
Sinema
 

Karanlık dünya...

Karanlık dünya...
 

Halk Türküsü sever, söyler misiniz? Bugün takıldı dilime bir türkü... Bir Aşık Veysel Türküsü... Aşık Veysel'i sever misiniz?
Bulutlu gökyüzünü seyrettim , hüznü de severdim ama böylesi ağlamaklı yapmazdı beni...
Bir türkü takıldı dilime;

...'Ötme bülbül ötme bülbül
Derdi derde katma bülbül
Benim derdim bana yeter
Bir dert de sen katma bülbül'...

Hani gözleriniz dalar uzaklara, özlersiniz birşeyleri... Hüzün çöreklenir yüreğinize, içiniz üşür... Yoktur belki de sebebi... Belki de vardır... İşte o anlarda çocukluğunuzun en güzel ya da en etkileyici anına saklanır, sığınırsınız... Neden büyüdüm ki dersiniz ya da iyi ki büyümüşüm...

Bir türküyle gittim, kaç yaşımdı bilmediğim, o günden tek hatırladığım çok ağladığım, o andan başka hiç birşey hatırlamadığım...

Siyah beyaz resimler gibiydi sanki hayat. Tek kanallı televizyonun siyah beyaz ekranıydı sanki hayatı bir yerlerinden tutup öğreten...

Şimdi arasam bulur muyum o filmi, o küçük kalbimi acıtan ve bana türküleri, sevdiren, Aşık Veysel'e hayran bırakan o filmi?...

Filmin adı; Karanlık Dünya(Aşık Veysel'in hayatı).
1952 yılı yapımı... Yönetmen; Metin Erksan
Senaryo; Bedri Rahmi Eyüpoğlu...
Oyuncular;Aşık Veysel Şatıroğlu, Aclan Sayılgan, Kemal Bekir, Ayfer Feray, Hakkı Ruşen...
Yapımcı;Nazif Duru...

Film hakkında çok fazla eleştiri ya da yorum bulamadım. Sadece; ilk gerçekci köy filmi denemesi olduğu söyleniyor ve ne acı ki sansürün kesip kuşa çevirdiği bir film olduğundan bahsediliyor... Bulmak mümkün mü bilemiyorum, ama ben yeniden seyretmek isteği içindeyim...

Bir Kasım akşamı, bir türkü, bir anı... İyi seyirler

...'Her kim ki Olursa bu sırra mazhar
Dünyaya bırakır ölmez bir eser
Gün gelir Veysel'i (ey yar) bağrına basar
Benim sadık yarim kara topraktır '....

 
Toplam blog
: 90
: 875
Kayıt tarihi
: 19.05.07
 
 

 Ama hayatın farkındayım. Hem güzel, hem acı. İyi midir farkında olmak? Yoksa iyi midir farkında ol..