Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Kedi havladı köpek miyavladı hayatımda!

Kedi havladı köpek miyavladı hayatımda!
 

Burada hayatım dinlenmekte!


Bir adamla bir kadın vapurun içinde o arada sigara içiyorlardı, dumanı bol. Ben ileride oturuyordum sigarasız, yanımda vıdı vıdı konuşanlar vardı, tanımadığım.

İnsan bazen kimseleri tanımak istemiyor, bilmek.

Sağ elim sağ yanağımda, başım sağa eğik izliyorum o adamla o kadını. Derken biraz gerilerinde bir başkasını gördüm, gözleri denizde;
mavi gözlü,
mavi kaşkollu,
mavi gülüşlü,
mavi...

Ben mavide ve yeşilde huzur bulanımdır.

Israrla üstüme gelmeyin, boşuna, günde midem bulanmayacaktır.

Canını sevdiğimin kesin yargısı, bazen bende ne hoş duruyor.

Durduğum yerde başımı sola çevirdim, sol elim destek oldu başıma; gemiler, ne güzel gemiler geçiyordu hayatımdan.

Benim gemilerimin kaptanları
uzun saçlıdır
kısa
kısa saçlıdır
uzun.

Cebimde ne varsa dağıta dağıta insem vapurdan ara durakta. Bu şehirde bir vapur ara durağı var mıdır? Şöyle çeksen sağa, insem soldan, ne var yani!

İcabında yüzeriz de karaya.

O karada bekliyorum o vapurun yolcularını. Hepsi tanıdık, bildik insanlar canım. Her inen kucaklıyordu beni; mutluydum, umutluydum bir başka vapur yolculuğum için.

Siz hiç vapurdan kovuldunuz mu daha baştan?

Denizi görünce böyle oluyorum, dedim ordan geçen köpeğe, kediyi gösterdi, ona koştum; vapuru görünce böyle oluyorum, dedim kediye, ben de dedi, ben de senin gibi oluyorum seni böyle görünce.

Kedi havladı
köpek miyavladı desem
gülmezsiniz değil mi hayatıma?

1. Not:Bu adamdan ve bu adamın içindeki kadından ne çektiğini bu şehirde bir tren bilir bir vapur; gerisini es geç, insan dahil!

2. Not:

Ne demek bu
bir giriş mi
bir çıkış mı
kapıdan kapısız
vapur vapur
gülüş mü
tren tren
yakarış mı
hayat mı
demek bu
hayatsızlık mı?

Galiba bir
nöbet anı bu
hiç bitmeyen
hep süren.

Ş.Y.
 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..