Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kedili kadına n'oldu?

Kedili kadına n'oldu?
 

İşinize, okulunuza yahut herhangi bir yere giderken her gün aynı saatte aynı güzergahı paylaştığınız insanlara dikkat eder misiniz hiç? Ben ederim.

Aslına bakılırsa bunun için özel gayrete de gerek yok hani. İlgilenmeseniz bile bir süre sonra gayri ihtiyari o insanlar hayatınıza bir şekilde girerler. Öyle ki birdenbire "hayatınızdan çıktıklarında" farkedersiniz onları!

Bir süre önce şakayla karışık bol sulu ama alkolsüz tren yazısında sabah müdavimlerinden bahsetmiştim. Hayal ürünü değil gerçek kişilerdi bunlar.
Misal “Süpermarketçi ablayı” o gün bugündür pek göremiyorum. Ama her sabah Feneryolu'ndan benim gibi hep aynı vagona binen evkaf memuru amcalar aynı vagonun aynı koltuğuna oturuyorlar. Hakeza pazarlamacı olduğunu tahmin ettiğim Milliyet okuru abiyle aynı istasyonda her sabah aynı vagona biniyoruz. O hep benden önce geliyor. Kimbilir O benim hakkımda neler düşünüyordur? Misal "Ulan ne şanslı adam her sabah kılpayı yakalıyor treni." yahut "Ömrümde bunun kadar dakiği görmedim mi" diyor. Bilemiyorum.

Ne diyorsun abi ses ver bi…!

Yine eski bir vakit bir vapur seyahatimde şöyle demiştim.
"...öylesine bir merak benimkisi. bir de şeyi merak ederim. ben böyle vapurun, otobüsün bir kuytusuna oturup eksenim etrafındakiler hakkında sallama senaryolar yazarken benim hakkında da birileri hikaye uyduruyor mudur acaba?”

Yol arkadaşlarımdan bahsediyordum. Şey var bir de. Bizim sokağın İdris bakkal’ın sokağı ile kesiştiği sokakta bastonu ile sabah yürüyüşüne çıkan tonton teyze ile kesişiyor her sabah yollarımız. Dudaklarımız günaydın demiyor belki ama gözlerimiz selamlaşıyor içten içe. Biliyorum.

Asıl meramım bu teyzeden sonra istinasız her sabah rastgeldiğim bol miktarda kedi ve onlara bir torba dolusu yiyecek veren "kedili kadın." Düşününce saçma geliyor ama niye böyle bir ismi taktım bilmiyorum. Kedisever, hayvansever, Melek teyze, Adile teyze vs. olabilirdi ama kedili kadın işte. Başrolde kediler olduğundan olsa gerek.Kedili Kadın işte.

İşte bu kadın iki haftadır ortalık da yok. Tatile gitti desem tatil mevsimi değil. Hasta mı oldu acaba? Ya da mahalleden taşındı. İyimser olmaya çalışıyorum ramazan dolayısı ile mesai saatleri mi değişti acaba diyorum. Umutla bekliyoruz ben ve baloncu ibo sokağının kedileri.
Umarız tez zamanda geri döner.

Not: <ı>Ekim 2007 de yazmıştım bu yazıyı. Kedili kadın döndü. Her sabah olmasa da hafta da bir kaç kez O’nu ve kedilerini görüyorum artık. Onlar ermiş muradına….

 
Toplam blog
: 39
: 765
Kayıt tarihi
: 21.10.06
 
 

Özel biri değilim. Sıradan bir yaşam süren sıradan bir adamım. Çok geçmeden adım unutulur. Tuzluk...