Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kek uzmanlığı

Kek yapmanın incelikleri vardır . Biliyor musunuz? Ben can arkadaşım Mualla yı tanımadan önce bilmezdim.

Kekin yapılışından başlayalım. En şık önlüğünüzü seçip takarsınız. Her şey önceden hazırlanır. Aynen televizyon programında yemek pişirir gibi… Kek kalıbının çapı bellidir. Asla 1 mm büyük olamaz. Kalıba tereyağ süreceksiniz. Altı kızarır hem de güzel kokar. Yumurtalar mutlaka oda ısısına gelmiş olmalıdır. Önceden yumurta ve şekeri ölçülerinde 1 mg oynamadan koyacaksınız. (Tabiki tartı kullanarak) Elle karıştıramazsınız. Söylenilen süre boyunca mutlaka mikserle çırpacaksınız. İstenen kıvama gelince öncelikle un ay un muydu yağ mıydı? Hatırlayamıyorum. Eyvahhh Mualla beni öldürür. O kadar anlattı yine de unutmuşum. Neyse işte unu elekten geçirerek koyacağımızı ama çok iyi hatırlıyorum. Sakın öyle bardaktan bodozlama kaba dökmeyin. Kabartma tozu asla direk olarak yumurtaya karışmamalıdır. Mualla sarı renkli kekin daha makbul olduğunu söylüyor. Ama ben beyaz keki seviyorum. Mualla yemeyeceği zaman beyaz o yiyeceği zaman sarı yapmaya çalışıyorum. Nasıl farklı olur bilmiyorum. Ama Allah'ın Hikmeti işte kekin rengi istenen zamanda istenen renk oluyor. En son üzüm falan gibi malzemeleri de koyup önceden ısıtılmış (180 dereceye kadar) fırının orta gözüne sürülecek. 40 dakika sonra bıçak batırarak pişmiş mi diye bakılacak ve pişmişse fırından çıkarılacak. Fırından çıkınca üstüne temiz bir bez örtülerek dinlenmeye bırakılan kek ılınınca dilimlenecek servis tabağına düzgünce dizilerek üstü alüminyum folyo ya da film strech ile kapanacak. Sonra da bu kadar emekten sonra yemeğe kıyamadığın için kek öyle bayatlayacak.

Kek tarifi bu kadar ayrıntılı olunca tabiki ortaya muhteşem ve standart bir şey çıkıyor. Benim kekler de bir tadı bir daha asla bulamazsınız. E tabi tat standart olunca da o tadı anlatması ve tanımlaması da çok yerinde ve doğru oluyor. Zaten Mualla nın bir kek tadı anlatması vardır. Kesinlikle kimse öyle anlatamaz. Sadece bir kek deyip geçmeyin. Keki yemiş gibi olursunuz. Yeseniz o tadı algılayamazsınız hatta sonra da canınız bir dilim daha yemek ister.

Kek vardır. Kekcik vardır. Kadının kadınlığı yaptığı kekle anlaşılır. Biz Mualla ya “bilimsel Mualla “deriz. Kendisi ODTÜ Kimya Mühendisliğinden mezun ama çaktırmadan bir de kek mühendisliği üzerine master yaptığını düşünüyorum.

Mualla evsiz kalmaz. Hiç evi olmazsa karar hamurunu yapar pastadan bir ev. Hansel ile Gratel in cadısı gibi girer içine oturur paşa paşa. Acıkınca da evini yer. Sonra yine yapar.

Ah canım arkadaşım. Kızını da kendisine benzetmiş. O minnacık elleriyle yavrum ne güzel kekler yapıyor görmelisiniz. Bu iş bence genetik. Kek yapma geni var herhalde. Annem de çok güzel yemekler ve tatlılar yapar ama kek konusunda pek zaman harcamaz. Evet evet ben onun için güzel kek yapamıyorum.

Aman olsun nasılsa Mualla var ve benim arkadaşım. O bana yapar . Allah ona uzun ömür versin.

 
Toplam blog
: 80
: 640
Kayıt tarihi
: 06.07.10
 
 

Fizik Mühendisiyim. Ankara'da oturuyorum.Türkiye' radyoaktif kaynak giriş ve çıkışını takip eden bir..