Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kim bilir ?

Kim bilir ?
 

Aman be canım aman be dikkat, kalp kırmaya, darılmaya, darıltmaya değmiyor bu zalim dünya. Zalim dünya dedim de zalim demek de doğru değil aslında, dünyanın ne suçu var ? Dünyada senin benim gibi bir canlı, ruhu var, duyguları var nefes alıp veriyor, yaşıyor, ölüyor, yeniden doğuyor. Her ne ise işte hayat diyelim. Hayat her canlının bir hayatı var dünyaya geldiyse, olmak zorunda. 

Önemli olan başlangıç ve bitişin arasına sıkışmış olan zamanı güzel değerlendirmek. Güzel yaşamaya çalışmak, mutlu olmak mutluluk vermek. Sağlığa özen göstermek, başkalarının sağlığına özen göstermek... Yaşamı kaliteli kılmaya çalışmak, SEVMEK... 

Tüm dünyaya gücümüz yetmez elbet ama hiç değilse kendi etrafımızda dönen dünyaya katkıda bulunmak, sevgiyi paylaşmak, dostluğu paylaşmak bu ikisini paylaşmaya çalışırken maddi, güzellikleri de paylaşmayı akıl edebilmek ... Dünya devletleri fokur fokur kaynıyorken siyasiler birbirlerini yemekteyken, menfaatler savaşıyorken gezegenin bazı bölgeleri zangır zangır sallanıyorken o kadar çok anlamsız işlerle uğraşıyoruz ve öylesine hırs, kin, efret bürümüş ki bazılarımızı insanı umutsuzluğa düşürüyor bazen. Düşmemeliyiz aslında fakat, insanız işte. 

Ben soruyorum kendime; ben nasıl mutlu olabiliyorum? Diye. Sonuçta hep ulaştığım nokta şu: Verirsem mutluyum. Karşımdaki insanı mutlu edersem mutluyum, çevremdekilerin güler yüzünü, tatlı dilini huzurunu, sağlığını hissedersem mutluyum. Paylaşırsam, dinlersem, dertleşirsem, çare olmaya çalışırsam mutluyum. Karşılık görmedim diye hüsrana uğradığım zamanları aştım, almadan verirsem, karşılk beklemeden seversem, elimdekiler bana yetmese bile paylaşmayı gönülden istersem mutluyum. İnan bana canım inan böylesi daha kolay ve huzurlu bir ruh hali oluşturuyor bende. 

Ölüm kapıyı çaldığında, boyut değiştirdiğimizde, belki de dünya boyutunda geçen zamanımızı sadece bir uğrayıp döndüğümüz yer olarak anımsayacağız ne belli ?O yüzden ne gerek var hırsa, kine, nefrete, tamaha? İnsan kısacık bir süreliğine merhaba demek için uğradığı mekanda güzel izler bırakmak istemez mi ? 

Senaryolar farklı farklı belki uçurumlar var yaşanan hayatların arasında fakat birgün bir yerde sanıyorum tüm elbiselerimiz aynı, tüm mal varlıklarımız sadece özlerimiz, renk, dil, din, ırk, inanç ayrımı gözetilmeksizin bir araya geleceğiz kimbilir ? 

 

 
Toplam blog
: 584
: 424
Kayıt tarihi
: 09.03.08
 
 

Sıradan bir yaşantım var.  Gezegeni, insanları, hayvanları seviyorum. Renklere aşığım. Okuyorum, ..