Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kız kıza dans ettiniz mi hiç?

Kız kıza dans ettiniz mi hiç?
 

Tam bir yazı tamamlamış, sevgili Pippa Bacca olayından yola çıkarak, nedenler niçinler arasında tur atarken, bulduğum nedenleri destekleyecek bir olay gelişti televizyon ekranında, kafamı dağıtmak için izlerken desti izdivaç programını…

Bir çifti evlendiriyorlardı, törenin bir parçası olarak dans müziği çalmaya başladı, çift dans etmeye başladı ki, o da ne, iki yaşı geçkince hanımımız da fırlayıverdi piste!

Kız kıza dans!

Eeee, ne oldu ki, ilk defa mı gördün diyeceksiniz, değil elbette…

Çocukluğumun düğünlerinde görmüştüm, ama hep de itici bulmuştum, yani cahilce geliyordu o dönemlerdeki aklımca, sakil buluyordum ve kendimi bu duruma yakıştıramıyordum…

Sonraları daha iyi anladım ki, bir erkekle dans etmem kısıtlanmıyordu ki!...

…….

Ne keyif alırlar kız kıza dans edenler?

Dans etme isteklerini giderirler, muhtemelen…

Dans ederken, karşısındakini erkek diye mi düşlerler?

Etraftaki erkeklere kendilerini bir şekilde göstermek mi isterler?

“Sen kaldırsaydın ya beni dansa” tarzında bakış mı atarlar bir yakışıklıya?

……

Kız kıza dans edenlerin anne babaları gurur mu duyarlar, edepli kızlarımız var diye, böyle namuslu bir aileyiz işte biz diye böbürlenirler mi?

……

Kızları dansa kaldırma cesaretleri, seçenekleri olmayan genç adamlar ne hissederler acaba, izlerken?

İç mi geçirirler, bu düzene söverler mi?

Ablaları, kız kardeşleri erkekle dans etsin isterler mi?

……

Bu yüzden midir selamlaşmalarımızda hemcinslerimizle çok sarılan bir toplumuzdur…

Karşı cinse sarılamadığımızdan…

Dans bile edemeyişimizden…

Kaç-göçler, edepler, kurallar, dedikodular bir sürü mağdur yaratıyorlar!...

“İnsanlığımdan utandım” deniliyor sonra, türlü vahşetler karşısında, biz toplum olarak zaten insanlığımızdan utanıyoruz ki hep aslında! Utandırılıyoruz…

……

Kaç ülkede dans ederler kızlar kız kıza?

Kaç ülke insanı izlerken bu durumu edepli bulur?

Ay inanamadım şekerim gördüklerime, ne kadar çok lezbiyen varmış meğer Türkiye’de…

……

İnsanca duygu ve dürtülerimizi yok saydıkça, onlardan utandıkça, çok utançlar duyacağız daha, çok…


Gülgün Karaoğlu
Nisan,13/08

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..