Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Kornişon hıyarı 'hayır!' dedi

Kornişon hıyarı 'hayır!' dedi
 

10-9-8-7-64-3-2-1-0 buuum!
İşini ciddiye alırmış Serpil, ehliyet kursuna aksatmadan gelirmiş her gün. Düzeni severmiş. Edepli olmalıymış kızlar ona göre.
Düğünüme de gelseler neler takarlar bana diye düşünürmüş. Gülerken arkadaşlarının suratlarına. Düğünüm ne güzel olacak diye düşünürmüş 'Gelinliği Pelinler'den alacağız. Geçen hafta evlenen o sümsük, Esra'nınkinden güzel olacak her şey'. Hakan Serpil' e iyi davranırmış. Serpil dermiş ki arkadaşlarına; 'Benim istediğim her şeyi yapar o. Bir keresinde...'

Gözünü açık tutmalıymışsın bu hayatta. Ne kurtlar varmış bu çakal sofrasında. 'Oh! ben kurtardım ya kendimi. Allahım iyi ki karşıma Hakan'ı çıkardın. Yoksa ne yapardım bu dünyada bir başıma.' Gece yatarken dua okurmuş... Bir oğlan yaparsam bana iyice bağlanır demiş tam yastığa koymadan başını.
Serpil, işini sağlama almak istermiş. Düğün olsun demiş bir an önce. İçinden demiş ki; "O takımı aldırsam ne iyi olur. Hem Esralar da set almışlar. En iyi yerden komşu söyledi.... aşkım arasa şimdi. Ben aramayacağım o arasın."

Peki bu içimdeki hüznün sebebi ne? Ben kornişon hıyarıyım dedim, dostuma ama turşu olmak istemeyen.
Sonra dedim ki, bir davet düzenlemek istiyorum. Beni seven tüm erkekleri bir araya toplamak için. Ben onları her zaman arzularım. Acaba onlar beni?

Yarışın olduğu bir dünya bana çirkin görünüyor.
Peki ben miniminnacık nokta olarak, ne kadar katkıda bulunuyorum, yaşama.

Bu kendini kontrol etme duygusu da nerden türedi?

Rüya gördüm, başıma kocaman bir yıldız düşüyordu....
İçimde üç kişi var konuşan. Ağzımdan da söz çıkmaz oldu.
Terk edilmedim. Ruhum yaralandı. Ne fark eder terk edilmeyi tercih ederdim. Bu sinsi ben yokum davranışlarındansa...
Gülebiliyorum.
Değişim. Bu büyüye kapıldım. Gençlik hayali dediler. Faturayı kendime kestim. Çünkü diyetini ödetemem kimseye olamadığım ya da olduğum şeyler için...
Serpil olamam bilirsiniz işte, olanı da kınamam. Farklı yorumlamış hayatı diyebiliriz. Kimin neden "o" oluğunu bilirim. Uzanıp da geçmişine bakmak yeter. Yaptığı hataları gözüne sokmak için değil. Geçmişinin ona kattığı değeri anlamak için.
İyiye inandığım gibi kötüye de inanırım. Diyalektik varoluşumuzu taçlandıran kutuplu yaşamlarımızın ne yaman olduğunu da bilirim. Görmek isteyenler için her gününün bir keşif olduğunu düşünüyorum. Kendini geliştirmek ne yüce bir şey. Serpil ölmüş demem. Ama şu güzel laf; mutluluğa özgürlüğü satmasaydı kadınlar, farklı bir mutlulukla tanışacaklardı.
Rüyamda bir kız öldürdüm...

Salya sümük ağladığım tüm filmler gibi hayat benim için, her anından ders almaya baktığım ciddi bir meslek yaşamak. Değerli bilgilerini görenlere açan.
Gittikçe artacak olan mutsuzluğun içinde kıvranan, satın alınmış hayatlara, becerme dışında olmayan yaşamlara bakıyorum. Susmuş kelimeleri, konuşmadan hareket eden dudakları, donuk bakan gözleri, hayallerini susturan rasyonellikleri gördüm. Sonrada saçma sapan yerlerde, şeker krizine girmiş içindeki çocuğu susturmak için yarattığın komedi hikayeleri.
Rüyamda onların ortasına düştüm...

 
Toplam blog
: 5
: 491
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Ben bir ceviz ağacıyım... Sosyoloji okudum. Eh, içime kurt düştü bi kere, artık napsamda sadece ista..