Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Mağaza, market kartlarını taşımaya çanta yetmiyor

Mağaza, market kartlarını taşımaya çanta yetmiyor
 

Bu Kadar Kartı Hangi Cüzdan Taşır?


Geçenlerde alışveriş yaptığım mahalle marketinde kasada ödeme yaparken, kasiyer sordu:

“Zum Market Kartınız var mı?”

“Yok!” dedim, “Şimdilik X harfine kadar olanları topladım, Z’ye yer kalmadı.”

Acıyarak baktı bana.

“Yazık! İndirimden yararlanamayacaksınız.”

Eve gidince çekmecemi açtım, gerçekten de bir tek Zum Kart eksikti. Migros, Tansaş, Carrefour, Kim, Bim, Tim, Metro, Kiler, Sarıyer... Elif, Be, Te, Se... Hepsi var, Zum yok!

Sonra giyim mağazası kartlarıma baktım: YKM, Beymen, Seymen, Yemen... Çarşı, Boyner, Ender, Sarar, Atalar, Marks&Spencer, Zara, Kara, Kumbara...

Derken D&R, Teknosa, Gloria Jeans, Avis, Europcar, Hertz... Shellcard, Opetcard, BP Card...

Akabinde otel indirim kartları, Dünya Göz Hastanesi, Jetmil ve THY Card, GNC bitkisel ilaç indirim kartı...

Toplamı 67 adet. Attıklarımı biriktirmiş olsam, kesin 200’ü bulurdu.

İyi de bu kadar indirim kartına sahip olup da, yanında taşıyan var mı?

Ey mağaza, market, benzin istasyonu sahipleri, yöneticileri!

Sizi anlıyorum, müşterilerinizin kimlik bilgilerini elinizde tutmak, promosyonlar yapmak; onları başkasına kaptırmamak sizin için son derece önemli. Ancak velinimetlerinize bu kadar hamaliye görevi yüklemeden de başarabilirsiniz bu işi.

Bu fikri daha önce başkası vermediyse, benden duymuş olun. Danışmanlık ücreti filan talep etmeyeceğim. Bir yerde amme hizmeti benimkisi. Ama illâ ki, birkaç yüzbin dolar danışmanlık ücreti gönlünüzden koparsa, ağanın eli tutulmaz, geri çevirmeyeceğimden emin olabilirsiniz.

Gelin, vazgeçin bu kart işinden. Hem sizin paranız havaya gitmesin, hem de yurttaşın cebi bunca ağırlıktan delinmesin. Örneğin Dominos Pizza gibi, müşterilerinizi bilgisayarınıza, cep ya da ev telefonlarından kaydedin. Veya vatandaşlık numarasından. Ki bunu şiddetle tavsiye ederim.

Böylece bir kamu hizmeti de yerine getirmiş olursunuz, zamanla vatandaş numarasını ezberler. Nasılsa bankasından vergi dairesine, belediyeden cenaze işlerine kadar herkes bu numaranın peşinde. Önünde sonunda ezberleyeceğiz bu rakamları. Gün gelecek herkes birbirini numarasıyla çağıracak. Ne o öyle Fatma, Ahmet, Mustafa... Siz bir isim sesleniyorsunuz, on kişi birden bakıyor. Halbuki 248758986489 dediniz mi, yalnızca bir kişi kulak kesilecek...

Karttan tasarruf edeceğiniz meblağı ne yapacağım diye karalar bağlamayın. Bağışlayın efendim; Darüşşafaka’ya, Tema’ya, hayır kurumlarına, TEV’na... Onlar kabul etmezse, ben ne güne duruyorum. Yeter ki derdiniz bu olsun!...

 
Toplam blog
: 173
: 2173
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1958 Trabzon doğumlu. Darüşşafaka Lisesi ve M.Ü. Siyasal Bilimler Fakültesi mezunu. Yazdığı kitapla..